Ekonom/controller till spännande uppdrag hos internationell kund

Adecco Sweden AB / Bankjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en driven medarbetare med ekonomiskt sinne och känsla för processer för att dels ansvara för intern kontroll men även agera Travel Cost Site Coordinator! Vill du ha ett arbete som utmanar dig utöver det vanliga? Då har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2017-11-14

Om tjänsten
Vår kund är ett stort internationellt företag beläget i Finspång som nu behöver förstärka sitt team med en extra ekonom. Arbetsmiljön är kreativ och stöttande och du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. Som ekonom blir du en del av avdelningen Finance Governance som ansvarar för Compliance, Exportkontroll, Tull och Intern kontroll.

Tjänsten innebär att självständigt ansvara för att kunden efterlever de kraven för intern kontroll som ställs inom processerna för RIC (Risk and Internal Control) och ICFR (Internal Control Financial Reporting). Du kommer att hantera processer, risker, övervaka processer, stödja andra funktioner och säkerställa att bolaget har en god intern kontroll. I tjänsten kommer du även arbeta som Travel Cost Site Coordinator, där du kommer ha en kontinuerlig uppföljning och analys av bolagets resekostnader. I dina arbetsuppgifter ingår även:

• Upprätthålla en effektiv och aktiv kontrollmiljö i samarbete med ämnes/områdesansvariga t. ex redovisningskontroller
• Granska och analysera finansiella och icke-finansiella risker
• Granska och analysera kontrollkrav
• Upprätthålla kommunikation och samarbete med internationella kontakter
• Ansvara för rapportering av avvikelser i system samt presentation av dessa mot chef
• Hantera administration inom intern kontroll verktyg
• Hålla utbildning mot interna testare, områdesansvariga etc.
• Vara support i befogenhetsfrågor
• Självständigt ta sig an sidoprojekt från chef och/eller CFO
• Sammanställa rapporter till VD och Ekonomichef

Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller mångårig erfarenhet från ekonomiarbete. Vi ser också att du har 2-4 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med ekonomi, gärna redovisning eller andra ekonomiska områden.

Som person är du analytisk, proaktiv och bekväm med att leda andra i t.ex. utbildningssammanhang. Du är flexibel och arbetar strukturerat, samtidigt som du är kommunikativ och kan hålla flera uppgifter igång samtidigt. För att lyckas i rollen bör du också vara stresstålig samt van att arbeta mot deadlines.

Viktigt för tjänsten är:

• tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer

• flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som ekonom är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget sträcker sig över 6 månader och för rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på 011 - 19 18 33 eller via mail exina.karmanik@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Exina Karmanik exina.karmanik@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING

Kontorsadress
Holmengatan 14

Jobbnummer
3802770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: