Ekonom, arbete- och välfärdsförvaltningen

Kristianstads kommun / Företagsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vill du jobba med oss?
Ekonomienheten utgör kvalificerat stöd till förvaltningsledningen och övriga chefer när det gäller ekonomifrågor av olika slag. Enheten arbetar även med utveckling av målstyrning och kvalitet samt inköp och upphandling. Ekonomienheten leds av ekonomichefen och återfinns centralt inom staben. Vi söker en vikarie under tiden vår nuvarande ekonom är föräldraledig. Som ekonom hos oss kommer du att få ett spännande och utvecklande arbete. Vi är ett härligt team som hjälper varandra och våra ledord är service, stöd och styrning.

Vi ser fram emot din ansökan!


Publiceringsdatum
2022-05-25

Arbetsuppgifter
Huvuduppgiften är att arbeta med planering, prognoser och ekonomisk uppföljning tillsammans med enhetschefer. Du kommer att bistå förvaltningschef och ledningsgrupp med övergripande ekonomiska arbetet såsom resursfördelning, budget, bokslutsarbete, internkontroll, resursutnyttjande och verksamhetsanalyser. Du kommer också att delta i utredningsarbete och utvecklingsarbete samt ge stöd i ekonomiska frågor gentemot enhetschefer och administratörer. Som ekonom hos oss kommer du också att delta i den förvaltningsövergripande utvecklingen med ekonomistyrning och verksamhetsstöd.



Kvalifikationer
Du som söker har högskoleexamen med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
• Erfarenhet av ha arbetat inom offentlig sektor/politiskt styrd organisation.
• Kännedom om lagar och avtal inom området.
• Erfarenhet av återsökning av medel från Migrationsverket.
• Grundkunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU)

Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Givetvis kan du planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. För att lyckas i rollen har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.

Vi vill att du har vana av ekonomisystem samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Vana av att sätta sig in i flera verksamhetssystem är meriterande. Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen, vilket också kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du kan tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende med förmåga att hålla presentationer, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.


ÖVRIGT
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse fram till 2023-11-15.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2022-38".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, AOV Stab (HR, Ekonomi & Utveckling)

Kontakt
Ekonomichef
Eva Svensson
044-13 22 72

Jobbnummer
6682076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: