Ekonom
Göteborgs stift / Controllerjobb / Göteborg
2023-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2023-08-15) ⬅️
Visa alla controllerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stift i Göteborg,
Öckerö,
Uddevalla,
Vänersborg,
Falkenberg eller i
hela Sverige Göteborgs stift omfattar geografiskt Bohuslän, Halland och västra delen av Västergötland och vi har
kanslilokaler centralt i Göteborg och Uddevalla.
Stiftets uppgift är att främja och ha tillsyn över
församlingsliv och förvaltning i församlingar och pastorat. Göteborgs stiftskansli är ett kompetenscentrum som ska inspirera och stödja församlingarna i att förverkliga deras uppdrag. En rik mångfald av människor och verksamhet ryms inom Svenska kyrkan och vår grundsyn är att alla
människor har lika värde inför Gud. Vi arbetar med årsarbetstid och en stor frihet under ansvar. Vi
erbjuder nyrenoverade centrala arbetsplatser och personalförmåner som friskvårdsbidrag och
friskvårdstimme på arbetstid, bidrag för busskort samt trevliga kollegor.
Vi expanderar igen och därför söker vi nu dig som vill arbeta som ekonom i Göteborg/Uddevalla
Publiceringsdatum2023-01-10BeskrivningI rollen som ekonom arbetar du i en konsultativ roll mot våra kunder som främst är församlingar och pastorat i Göteborgs stift men även i andra delar av landet. Du arbetar med bland annat bokslut, budget samt ekonomisk analys och fungerar som ett stöd till kyrkoherdar och ledning i ekonomisk styrning och uppföljning. Utöver det arbetar du även med andra uppgifter i den gemensamma arbetsprocessen för ekonomi inom Svenska kyrkan. Du kommer att arbeta i team och har kollegor som har liknande roll som du.
Du vill jobba för en idéburen organisation där det är viktigt att ge en professionell service såväl som en bra stämning på kontoret.
KvalifikationerVi söker dig som
- Har ekonomexamen eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning eller controllerfunktion
- Är van vid att arbeta i administrativa system
- Är van vid att självständigt arbeta med bokslut, avstämningar och ekonomisk analys
- Är van vid att självständigt arbeta med budget, ekonomisk styrning och uppföljning
- Är stresstålig då arbetet är förknippat med tydliga arbetstoppar under året
- Är medlem i Svenska Kyrkan och har B-körkort
Meriterande är även tidigare erfarenheter inom Svenska kyrkan eller offentlig verksamhet. Utöver det är det meriterande om du har erfarenhet av systemet Aveny och är van att leverera tjänster till externa aktörer eller kunder i en liknande roll.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är en trygg, strukturerad och prestigelös person. Det är viktigt att du är bekväm i mötet med de församlingar och pastorat som du är ansvarig för i ditt ekonomiarbete. Du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och har förståelse för den egna rollen i den större helheten. Du har kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem. Vi ser också gärna att du ser möjligheter till förbättringar och trivs med att jobba i team tillsammans med andra
AnställningsvillkorVi erbjuder dig ett utvecklande arbete och stimulerande arbetsgemenskap med tjänsteställe på kontoret vid Lilla Bommen i Göteborg alternativ Gustav Mattssonsväg i Uddevalla. Tjänsten är placerad på enheten för ekonomi. Den är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse 2023.
KontaktArmine Kirakossian, teamledare 031-771 30 68
Maria Frykberg, enhetschef 031-771 29 70
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/18".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Stift (org.nr 252010-0088)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Ekonomienheten
Kontakt Armine Kirakossian
031-7713068 Jobbnummer 7325840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.