Ekonom

Partille kommun / Företagsekonomjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

I Partille är samtliga ekonomer centraliserade. Ekonomienheten i består av elva ekonomer/controllers samt två ekonomiassistenter och leds av en enhetschef för ekonomi. Enheten är i sin tur en del av ekonomiavdelningen som leds av ekonomichefen. I ekonomiavdelningen ingår också ekonomiadministratörer, controller, redovisningsansvarig, inköpssamordnare och upphandlare.

Är du en person som är social, kommunikativ och driven? Här finns en spännande roll för dig som vill arbeta i kommunal sektor!

Publiceringsdatum
2022-10-17

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi på den centrala ekonomienheten i Partille kommun en ekonom som vill stödja kommunens fortsatta utveckling inom ekonomiområdet. Tjänsten har som huvudsaklig inriktning samhällsbyggnadskontoret där även VA- och avfallsverksamheterna ingår. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklande med en blandning av dagliga rutinuppgifter till medverkan i projekt/utvecklingsarbete. Som ekonom i Partille är du en del i en prestigelös och utvecklingsinriktad grupp med framåtanda. Vi ser möjligheter i förändring och föreslår så väl nya som beprövade lösningar på små och stora utmaningar. Låter detta som något för dig? Om du även tycker om att arbeta rådgivande med redovisning och uppföljning av projekt och investeringar så är du varmt välkommen med din ansökan.

Du kommer att vara ett kvalificerat ekonomistöd där du ansvarar för att driva och stödja i planerings- och budgetarbetet, uppföljning, analyser och prognoser. Du ansvarar också för samhällsbyggnadskontorets investeringsredovisning vilket innebär hantering av investeringsutgifter och aktivering av dessa i kommunens anläggningsregister. Som ekonomistöd till kontorets chefer och övriga medarbetare förväntas du också vara behjälplig i redovisningsuppgifter och redovisningsfrågor. Det innebär allt från att till exempel fördela kostnader för kommunens bilpool och svara på redovisningsfrågor, till att vara expert och kontorets första kontakt vid revisionsfrågor.

Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån kommunens eller verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt minst ett års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna i en större organisation. Utöver detta vill vi även att du har goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel, god systemvana av ekonomi- och beslutsstödsystem samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är önskvärt men inget krav att du även har arbetat som ekonom med inriktning samhällsbyggnad, projekt, investeringsredovisning och anläggningsregister.

Vi söker dig som har drivkraft och tar initiativ för att möta deadlines och leverera resultat i tid. Du är alltid lösningsorienterad och analytisk med känsla för både detaljer och helhetsperspektiv. Vidare är du lyhörd för verksamhetens behov kan på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt föra fram ditt budskap och samarbeta med olika funktioner. Det är viktigt för dig att skapa goda relationer. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och att har förmåga att skapa rutiner och struktur.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag, skicka din ansökan redan idag.

Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "451/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Kontakt
Enhetschef Ekonomienheten
Jenny Canderudh
031-792 16 99

Jobbnummer
7082258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: