Ekonom - Kristinehamns kommun, Ekonomi - Redovisningsekonomjobb i Kristinehamn
Ekonom
Kristinehamns kommun, Ekonomi / Redovisningsekonomjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Ekonomi i Kristinehamn

En av våra ekonomer har valt att gå vidare i sin karriär och vi söker nu en ny ekonom. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som är organisatoriskt placerad under kommunstyrelsen. Avdelningen består av tre enheter: budget och planering, redovisning och upphandling.

Som ekonom kommer du arbeta tillsammans med flera kollegor. Tillsammans så leder och samordnar vi kommunens ekonomistyrningsarbete och utvecklar de ekonomiadministrativa rutinerna. Vi är även en stöd funktion till övriga verksamheter gällande ekonomifrågor.

Vi är en del av Kommunledningsförvaltningen. Vi arbetar kommunövergripande med att stärka samordning och samsyn mellan förvaltningarna i gemensamma frågor. Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare inom avdelningarna ekonomi, kansli, IT, personal och planering.


Publiceringsdatum
2018-06-19

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är stödja chefer med att ta fram budgetunderlag, göra löpande uppföljningar och prognoser, samt ta fram underlag till delår- och årsbokslut för den eller de förvaltningar du arbetar mot. Du ska vara ett stöd till chefer i frågor gällande ekonomiska analyser och utveckling, du ska kunna hålla i interna utbildningar som ekonomiavdelningen ansvarar för. Din kunskap och erfarenhet är ett viktigt bidrag till den interna utvecklingen på ekonomiavdelningen.


Kvalifikationer
Du ska ha minst 3-årig högskoleutbildning inom ekonomi och ha minst 3 års erfarenhet från arbete inom kommunal eller liknande verksamhet. Det är en fördel om du har arbetat med redovisnings- och uppföljningsfrågor mot nämnd och att du känner det som en naturlig del i din roll att vara ett stöd till chefer samt känner dig bekväm att redovisa ekonomi för större grupper, t.ex ledningsgrupp och nämnd. Du ska vara intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ekonomiområdet du kommer arbeta med. Din nyfikenhet och ditt engagemang är ett viktigt driv i ditt arbete.
Du ska vara noggrann i ditt arbete, prestigelös och kunna arbeta självständigt samtidig som du förväntas kunna arbeta tillsammans med andra i olika grupper och projekt.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.

Tillsammans med våra cirka 2 000 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

Här är några exempel på våra förmåner:
* Friskvårdsbidrag
* Föräldrapenningtillägg
* Kostnadsfri medarbetarservice
* Kompetensutveckling
* Möjlighet till semesterväxling
* och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-08
Ange följande referens när du ansöker: A795626
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Wibecke Björkelund wibecke.bjorkelund@kristinehamn.se

Företag
Kristinehamns kommun, Ekonomi

Adress
Kristinehamns kommun, Ekonomi
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
4213375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Ekonomi: