Ekonom

Riksbyggen / Ekonomiassistentjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksbyggen i Nyköping, Norrköping, Södertälje, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Riksbyggen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. I arbetet som ekonom på Riksbyggen arbetar du i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du arbetar i marknadsområde Sörmland, placerad i Nyköping hos ett team som alla är kopplade till kunden på olika vis.

Vad ska du göra?
Som ekonom företräder du Riksbyggen i ett antal bostadsrättföreningars styrelser och säkerställer att den ekonomiska förvaltningen av kundens fastigheter ger en rättvisande bild av ekonomisk ställning och resultat. Ekonomen ansvarar för att leverans enligt avtal utförs på ett sätt som överensstämmer med god redovisningssed. Som ekonom ansvarar du även för att:

- upprättande av budget och bokslut
- ekonomisk uppföljning av verksamheten
- låneupphandlingar och övrig finansiell planering
- likviditetsbevakning
- att presentera bokslut och budget för styrelser
- Utifrån kundernas behov identifiera och lyfta fram förslag till merförsäljning

Den mer löpande ekonomin sköts av Riksbyggens ekonomicenter i Västerås. Du är kontaktperson gentemot styrelser och myndigheter med flera i frågor som berör den ekonomiska förvaltningen. Du verkar som stöd och bollplank till kundansvarig i deras rådgivande roll gentemot kunden. I rollen ingår även uppdrag som ledamot i Riksbyggens bostadsrättsföreningars styrelser vilket medför att viss del av din arbetstid kommer att vara förlagd till kvällstid. Detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.

Vem är du?
Vi söker dig som intresserad av kundkontakter och har förmågan att se och möta kunders behov samt att agera professionellt och kundorienterat. Det är även viktigt att du har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kunna informera på ett tydligt sätt.

Du har en ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har minst ett års erfarenhet från budget- samt bokslutsarbete. Erfarenheter från fastighetsförvaltning och skatt & moms ser vi som meriterande men är inte ett krav.

Som person är du positiv, serviceinriktad och kan anpassa dig till olika människor och situationer. Du trivs med att tidvis arbeta i ett högt tempo, är affärsdriven och har en god förmåga att planera och prioritera din tid.

Publiceringsdatum
2017-10-17

Övrig information
För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil då vi har kunder i hela Sörmland. Detta är ett föräldravikariat på ca 1 år, startdatum enligt överenskommelse.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 3 november 2017. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor kontakta Tobias Nordström tele 0155-77410

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Riksbyggen

Adress
Riksbyggen
Bagaregatan 2
61131 Nyköping

Kontorsadress
Bagaregatan 2

Jobbnummer
3753200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksbyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksbyggen: