Ekonom - Katrineholms kommun, Viadidakt - Administratörsjobb i Katrineholm
Ekonom
Katrineholms kommun, Viadidakt / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Viadidakt är en gemensam förvaltning för Katrineholms och Vingåkers kommuner. Vi arbetar med frågor som rör vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vårt uppdrag är att höja utbildningsnivån i de båda kommunerna och att ge invånarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning.


Publiceringsdatum
2017-02-14

Arbetsuppgifter
Som ekonom på Viadidakt driver du det strategiska och praktiska arbetet med att utveckla förvaltningens ekonomistyrning. Du arbetar med budget, uppföljning, analyser och prognoser. I tjänsten ingår att ge stöd till förvaltningens chefer avseende ekonomisk planering och uppföljning. I rollen som förvaltningens ekonom fungerar du även som sakkunnig i kontakten med de förtroendevalda och gentemot övrig förvaltning.

I uppdraget ingår också att tillsammans med förvaltningens verksamhetscontroller följa upp regeländringar och andra omvärldsfaktororer som berör verksamheten. I din roll ansvarar du exempelvis för att löpande bevaka förutsättningarna kring ansökningar och uppföljning av statsbidrag. Vidare står du för stöd och riktlinjer till förvaltningens ekonomiassistenter.

Du kommer att ha en viktig roll i olika typer av utrednings-/utvecklingsarbete inom förvaltningen. Arbetet innefattar såväl skriftliga som muntliga föredragningar för nämnden.
Inom kommunen arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara av vårt uppdrag. Detta innebär att även förvaltningsövergripande arbetsuppgifter i samverkan med övriga ekonomer i kommunen kan bli aktuella.

Tjänsten som ekonom är centralt placerad i förvaltningsledningen och ingår i förvaltningschefens stab. Personalen i staben har sina egna ansvarsområden men mycket av arbetet sker i team. På arbetsplatsen råder en positiv stämning med god samverkan mellan arbetskamraterna.


Kvalifikationer
Vi söker en positiv och strukturerad person med en akademisk examen inom ekonomi. Du har aktuell arbetslivserfarenhet inom området där det är meriterande om du arbetat med budget och uppföljning. Har du jobbat inom en politiskt styrd organisation är detta meriterande.

Arbetsuppgifterna förutsätter att du har en förmåga att se helheten samt kan göra kvalificerade analyser och bedömningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel.

För oss är det viktigt att du brinner för ditt område och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tycker om att samarbeta och har ett konsultativt förhållningssätt. Det är viktigt att du har ett driv i arbetet och tar stort eget ansvar. Vidare behöver du vara kommunikativ i både tal och skrift och kunna förklara komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt. Då vi är en organisation i förändring är det viktigt att du är kreativ och vill bidra till att utveckla och förbättra verksamheten.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-06
Ange följande referens när du ansöker: C11186/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Ramstedt anna-lena.ramstedt@katrineholm.se 0150-570 52

Företag
Katrineholms kommun, Viadidakt

Adress
Katrineholms kommun, Viadidakt
Kullbergska huset
64180 Katrineholm

Kontorsadress
Kullbergska huset 64180 Katrineholm

Jobbnummer
3319832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt: