Ekonom

CityAkuten Centraladministration / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityAkuten Centraladministration i Stockholm

Om CityAkuten i Praktikertjänst AB
Vill du arbeta på ett professionellt, högkvalitativt vårdföretag?

Välkommen till oss på CityAkuten!

CityAkuten har sedan 1983 bedrivit akut- och specialistsjukvård, hälsovård och tandvård i Stockholm och på flera andra orter. Ungefär 520 anställda hjälps åt att ge bästa tänkbara vård. Här ingår närakuter, akutmottagning, specialistläkarmottagning, husläkarmottagning, vaccination- och resemedicinskt center, försäkringsmottagning och tandakut.

CityAkuten omsätter ca 340 miljoner kronor och är ett helägt dotterbolag i Praktikertjänst. CityAkuten arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting samt Landstinget i Uppsala län.

Om CityAkuten Centraladministration
Som controller kommer du att ingå i den centrala administrationen för CityAkuten.


Publiceringsdatum
2016-12-14

Dina arbetsuppgifter
Att vara Business Controller innebär att säkerställa affärsstöd till företagets verksamheter.

Arbetet innebär att aktivt öka förståelsen för hur ekonomin påverkas av verksamheternas arbetssätt, processer och rutiner. Arbetet innebär även att medverka till ett ständigt förbättringsarbete utifrån analys och åtgärder.

Dina arbetsuppgifter
• Vidareutveckla ekonomiska och finansiella processer, metoder och verktyg som stödjer verksamheterna
• Utveckla prissättningsstrategier
• Prognostisering, uppföljning och rapportering av produktion, försäljningsutveckling och nyckeltal
• Ekonomisk återkoppling avseende verksamheternas intäkts- och kostnadsreservationer till ekonomiavdelningen inför månadsbokslut.
• Föra dialog med verksamhetsansvariga kring det ekonomiska utfallet vid månadsbokslut

Övrig information
Som controller rapporterar du till CityAkutens ekonomichef.


Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller annan relevant akademisk examen, med inriktning mot redovisning och ekonomistyrning.

Erfarenhet av kvalificerat controllerarbete (minst 5 år).

Redovisningserfarenhet är meriterande.

Erfarenhet av arbete i vårdföretag är meriterande.

Mycket goda kunskaper i Excel samt i Officepaketet.


Dina personliga egenskaper
Drivkraft och vilja att kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete.
Målinriktad och uthållig när det gäller att nå hög kvalité.
Det ska vara en självklarhet att arbeta enligt CityAkutens värdegrund "Kunden i fokus genom ansvar och arbetsglädje".

Varaktighet, arbetstid
40 timmar per vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidare med provanställning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 46-556077-2419-D550

Kontakt
Inger Nerell inger.nerell@cityakuten.se 010-601 01 42

Företag
CityAkuten Centraladministration

Adress
CityAkuten Centraladministration
Olof Palmes Gata 9
11137 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes Gata 9

Jobbnummer
3212519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityAkuten Centraladministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityAkuten Centraladministration: