Ekonom
Örebro Tingsrätt / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro Tingsrätt i Örebro Örebro tingsrätt är en av de större tingsrätterna i landet med hela Örebro län som domkrets, och är dessutom
nationell specialdomstol för omvandling av livstidsstraff. Tingsrätten har ca 80 medarbetare, som arbetar i
centralt belägna lokaler. Domstolen avgör ca 6 400 brottmål, tvistemål och ärenden. Den dömande
verksamheten är indelad i två avdelningar, som består av tre allmänna rotlar och leds av två chefsrådmän.
Avdelning 2 har dessutom tre specialrotlar. De allmänna rotlarna består av två ordinarie domare, tre
domstolshandläggare samt två notarier. Här handläggs brottmål, tvistemål och ärenden. På två av rotlarna
utbildar vi fiskaler. Dessa rotlar består av en rådman, två fiskaler, tre domstolshandläggare samt tre notarier. Vid
tingsrätten finns även en administrativ avdelning.
Publiceringsdatum2016-09-20Dina arbetsuppgifterSom administratör vid tingsrätten kommer du bland annat att ansvara för domstolens budget, prognoser och
fakturahantering. Inrapportering av underlag för lönehantering både för egen personal vid domstolen och för de
nämndemän som tjänstgör, samt internkontroll av löne- och ekonomihanteringen. Du kommer även ansvara för
att rapporter och kontroller av ekonomi och personaluppgifter hanteras och sköts på ett korrekt sätt i de olika
stödsystem som domstolen använder. Inom administrationen är vi 13 medarbetare som arbetar med många olika
uppgifter och har därför ett antal olika stödsystem till hjälp. På ekonomi- och personalsidan arbetar tre personer
mycket nära varandra och ansvarar för helheten. Detta innebär även att arbetet är mycket omväxlande och
stimulerande.
KvalifikationerEkonomiutbildning på högskolenivå är ett krav. Erfarenhet av ekonomiarbete, gärna inom statlig verksamhet är
meriterande. Arbete med ekonomisystemet Agresso, Palasso lönesystem, Tidomat flex- och arbetstidssystem,
diarieföringssystemet W3D3, samt mycket goda kunskaper i Office-systemen, speciellt excel-systemet är
meriterande. Arbetet kräver mycket god administrativ förmåga och en stark känsla för service. Arbetet kan växla
karaktär så du behöver vara flexibel och stresstålig, samt ha en god samarbetsförmåga men också kunna arbeta
självständigt.
Erfarenhet krävs.
Vi ser gärna att du kan tillträda anställningen sen höst eller årsskiftet 2016/2017, då en av våra medarbetare
kommer att gå i pension under våren 2017.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
TillträdeSen höst eller årsskiftet 2016/2017
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansök via länk :
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖREBRO TINGSRÄTT
AdressÖREBRO TINGSRÄTT
BOX 383
70147 ÖREBRO
KontorsadressJärnvägsgatan 1 A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 019-166300
E-postadress:
orebro.tingsratt@dom.se Jobbnummer 3059517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.