Ekonom
Jerrie AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2016-03-24) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige SveaReal AB äger och utvecklar fastigheter för kontor, lager och logistik på tillväxtorter i mellersta och södra Sverige. Fastighetsbeståndet omfattar 79 fastigheter med en lokalyta på 834 000 kvm. Bolaget omsätter 700 MSEK och har 26 medarbetare med kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm.
SveaReal AB ägs av Starwood Capital Group, en privat amerikansk och global fastighetsinvesterare med 12 kontor i sex länder och drygt tusen medarbetare. Bolagets grundades 1991 och huvudkontoret ligger i Greenwich, USA
För mer information besök oss på
www.sveareal.comEKONOM
I samarbete med Jerrie söker SveaReal nu en erfaren och engagerad Ekonom som kommer att ingå i vårt redovisningsteam på vårt huvudkontor i Göteborg.
Vår organisation kännetecknas av en hög servicenivå, kvalitet och prestigelöshet. Vi håller hårt på vår teamkänsla och uppmuntrar våra anställda att hjälpa och lära av varandra. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam om sex personer.
Vi söker dig som är trygg i dina redovisningskunskaper, har en hög servicekänsla, gillar att ta eget ansvar med stor frihet att utveckla ditt ansvarsområde.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
Administrera och utveckla vårt kundsystem FastNet
Underhåll av kundsystem med debiteringsslag, kontokopplingar och integreringar
Utveckla rapporter i kund och BI system
Uppdatering av rutiner och policys
Uppdatering av ytor och moms i kundsystem
Redovisning och deklarationer av moms
Kvalitetssäkra attestrutin
Underlag till verksamhetsrapport
Administrera och kvalitetssäkra faktureringsunderlag mot kund
Kundavräkningar
Avtalshantering
Koncernintern fakturering
Kundreskontrahantering
Sammanhållande för inkassorutin samt kontakter med inkassoleverantör
Kontakter med kund
Avstämningar i samband med bokslut
Du har en relevant utbildningsbakgrund samt stort intresse för system. Du har goda kunskaper i och erfarenhet av löpande ekonomiarbete och erfarenhet av löpande ekonomiarbete och du behärskar självklart Office-paketet. Erfarenhet från vårt kundsystem FastNet, affärssystem Agresso, samt fastighetsförvaltning är meriterande.
För att trivas hos oss har du ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och har förmåga att prioritera samt lätt för att lära. Du värderar kvalitet och service samt tycker det är roligt med ett högt tempo.
Du bidrar med din positiva personlighet och har förmåga att samarbeta och samtidigt lösa arbetsuppgifter självständigt. Förbättringar och utveckling av den dagliga hanteringen är något som är naturligt för dig då du är flexibel och ser möjligheter.
Välkommen med din ansökan med bifogat CV och personligt brev via Jerrie.se senast den 17 maj. Urval sker löpande. Vid frågor kontakta Malin Persson 0735-12 44 98.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-04-30ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie AB
AdressJerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2273750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.