Ekonom

Göteborgs universitet / Företagsekonomjobb / Göteborg
2014-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Ekonom" (sökbar t.o.m. 2024-11-07) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark
forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Ekonom

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborg
Tillträde: så snart som möjligt
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2014/108

Vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet är cirka 5000 helårsstudenter och 700 anställda verksamma. Samhällsvetenskapliga fakultetskansliet omfattar för närvarande 9 medarbetare som arbetar med beredning och rådgivning inom områdena personal, ekonomi, utbildning och forskning. Arbetsuppgifterna utförs på uppdrag av samhällsvetenskapliga
fakultetsstyrelsen och mot fakultetens sju institutioner och fyra enheter.

Publiceringsdatum
2014-04-24

Dina arbetsuppgifter
Befattningen som ekonom vid fakultetskansliet innebär att du kommer att arbeta cirka 50 procent med fastighetsrelaterade uppgifter såsom planering och uppföljning av ombyggnationer,
renoveringar, lokalutrustning, fysisk arbetsmiljö, framtagning av underlag, sekreterarskap i fakultetens lokalkommitté samt kontakter med fastighetsägare, fastighetsenheten, campusorganisation och prefekter. Du kommer att arbeta cirka 50 procent med löpande och övergripande ekonomiuppgifter knutna till budget, bokslut, uppföljning och prognoser. Du kommer även att vara ett stöd till fakultetsledningen i dessa frågor. I arbetet ingår både avancerade analyser och enklare rutinuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller har en akademisk examen inom fastighetsekonomi alternativt har en examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha några års väldokumenterad erfarenhet av fastighets- och ekonomiadministrativa arbetsuppgifter gärna från offentlig verksamhet. Befattningen innebär regelbundna kontakter med fakultetsledning, institutioner och externa kontakter, vilket förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift,
är utåtriktad, har god samarbetsförmåga, är prestigelös och har en stor känsla för service.
Arbetets karaktär innebär att du pedagogiskt ska kunna förklara fastighetsfrågor för personer som inte har kunskaper inom detta område. Arbetsuppgifterna kräver noggrannhet, eget
ansvarstagande, analytisk förmåga och ett systematiskt arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Inför denna rekrytering av vi tagit ställning till alla rekryteringskanaler och undanber oss därför vänligen men bestämt ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-19
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".

Kontakt
Christopher Lagerqvist, Kanslichef 031-7861010 christopher.lagerqvist@samfak.gu.se

Facklig kontakt
SACO: Catrine Folcker 031-7864234 catrine.folcker@ped.gu.se
OFR/S: Stefan Schedin 031-7861167 stefan.schedin@gu.se
SEKO: Lennart Olsson 031-7861173 lennart.olsson@gu.se

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Vasagatan 33

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7860000

Jobbnummer
1852061

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: