Ekonom
Stockholms konstnärliga högskola / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2014-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2020-08-19) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms konstnärliga högskola i Stockholm Stockholms konstnärliga högskola
Den 1 januari 2014 etablerades Stockholms konstnärliga högskola. DOCH Dans och Cirkushögskolan, Operahögskolan och Stockholms dramatiska högskola har gått samman för att etablera en ledande internationell forsknings- och utbildningsmiljö. Denna miljö ska utvecklas i nära dialog med det omgivande konst- och kulturlivet, vara en dynamisk och pådrivande kraft för konstnärlig kunskapsbildning och verka för konstens betydelse för samhällsutveckling.
Ekonomiavdelningen ansvarar huvudsakligen för ekonomistyrning, medelsfördelning, redovisning och uppföljning, rapportering och bokslut. Häri ingår även stöd till ledning och budgetansvariga samt rapportering till interna och externa beställare. Avdelningen ansvarar för att högskolans verksamhet kvalitetssäkras så att verksamheten känner till och följer regelverket som styr användandet av våra resurser och redovisning av dessa. Arbetet sker både centralt och lokalt på de ingående högskolorna, samtliga belägna på Östermalm i Stockholm.
Du ingår i ekonomiavdelningen och rapporerar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av:
• redovisningsfrågor, bokslut och uppföljning av budgetar mm.
• delaktighet i rapportering till statsredovisningen (Hermes)
• utveckla processer tillsammans med budgetansvariga så att tillgängliga resurser används effektivt utifrån verksamhetens behov, du kommer i första hand att ansvara för stöd till avdelningarna på förvaltningen
• stödja ledning och verksamhetsansvariga
• utveckla, dokumentera och kommunicera dina ansvarsområden intern och externt.
• driva/delta i projekt bevaka förändringar i regelverk och implementerar förändringar och nya regler i verksamheten representera lärosätet inom ditt ansvarsområde
Vi söker dig som har
akademisk examen, civilekonom eller motsvarande. Flerårig erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter från högskola eller statlig myndighet. Mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Kunskaper om det regelverk som styr en myndighet, särskilt avseende resursanvändning, rapportering och redovisning. Erfarenhet av att bygga upp nya verksamheter är meriterande.
Som person är du ansvarstagande, van att arbeta självständigt och att nå resultat. Du är en positiv och engagerad medarbetare som gillar att utveckla verksamheter och skapa nya möjligheter tillsammans med dina kollegor. På ett mindre lärosäte i en fas av stark expansion är det dessutom viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten.
Anställningen Anställningen är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Frågor besvaras gärna av tf. ekonomichef Nils Ankarcrona, tel: 0733 388 389 eller förvaltningschef Eva Öquist, tel: 08 49 400 211
Välkommen med din ansökan!
Bifoga CV, examensbevis och övriga handlingar som du vill åberopa. Ansökan ska vara märkt med Dnr 301/2.2.1/2014 och inkommen senast den 2014-03-30.
Publiceringsdatum2014-03-24Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 301/2.2.1 /2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTf. ekonomichef Nils Ankarcrona 0733-388 389
Förvaltningschef Eva Öquist 08-49 400 211
Facklig kontaktÅsa Teglund, OFR 08-49 400 809
Tuija Liikkanen, SACO 08-49 400 646
FöretagStockholms konstnärliga högskola
AdressStockholms konstnärliga högskola
Valhallavägen 189
10251 Stockholm
Jobbnummer 1817547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.