Ekonom

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Företagsekonomjobb / Katrineholm
2014-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2022-02-04) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm - Läge för liv & lust i Sveriges Lustgård

Katrineholm är en av nio kommuner i Sörmland. Vi finns där västra och södra stambanorna möts, endast en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vårt läge vid järnvägen och kopplingen till riksvägnätet är perfekt ur transport- och pendlingssynpunkt.

I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion, vilja, ambition. Det är också det lustfyllda - det vi lever för och det vi lever av - mat, kärlek, arbete, gemenskap, upplevelser. Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring.

Katrineholm är en kommun i snabb omvandling. Kommunen utvecklas medvetet från en industriort längs järnvägen till en boende- och företagarort i Stockholms närhet. En trygg och säker kommun mitt i Sveriges lustgård ger oss en livskvalitet utöver det vanliga. Kommunens vision 2025 visar vägen till vår framtid.

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för
• handikappomsorg
• äldreomsorg

Publiceringsdatum
2014-02-28

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm ger stöd till äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Verksamheten ska genom systematisk bedömning av befolkningens behov av hälsofrämjande och förebyggande insatser, social service, omvårdnad och/eller hälso-och sjukvård tillhandahålla tjänster av hög kvalité med ett helhetsperspektiv inom givna ekonomiska ramar.

För att bättre möta medborgarnas framtida behov har förvaltningen från 2013 organiserat sig i en myndighetsavdelning och en utföraravdelning. Förvaltningen har 1200 medarbetare. Tjänsten som ekonom är placerad inom myndighetsavdelningen, i område lednings- och verksamhetsstöd. Område lednings- och verksamhetsstöd har till uppgift att arbeta med omvärldsbevakning, kvalificerade utrednings- och uppföljningsuppdrag, ekonomisk planering och uppföljning, IT samt ge stöd till förvaltningens övriga verksamheter och nämnd. Inom området arbetar drygt 20 personer.

Tjänsten är underställd områdeschef för lednings- och verksamhetsstöd. Förvaltningens ekonomer, totalt tre personer, arbetar beroende på uppdrag gentemot hela förvaltningen samt vård- och omsorgsnämnd.

Arbetsuppgifter är att
• Bidra till god ekonomisk hushållning och ha en ekonomi i balans.
• Ekonomerna ansvarar för förvaltningens internkontroll av ekonomiska transaktioner, avstämning och uppbokning på avräkningskonton samt upprättande av internbudget.
• Ekonomerna ingår även i en grupp med andra förvaltningsekonomer på kommunens ekonomi- och upphandlingskontor.
• Ge stöd och ekonomisk kompetens till förvaltningens chefer samt ge stöd i dagliga frågor kring ekonomi åt förvaltningens områdeschefer och specialister.
• Denna tjänst består huvudsakligen av att arbeta med detaljbudget, prognoser, delårsbokslut och årsredovisning på detaljnivå.
• Arbeta med ekonomiska utredningar, analyser, statistik, uppföljningar och granskningar samt vid behov ge ekonomiskt stöd i projekt- och utvecklingsarbeten.

Kvalifikationer
• Du ska ha ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper.
• Erfarenhet av ekonomiskt arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.
• Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Erfarenhet av att arbeta med uppföljning/utvärdering.
• Kunskaper i kalkylering.

Som person ska du
• Vara rak och tydlig.
• Vara engagerad men prestigelös.
• Vara kommunikativ, kunna ta emot information och föra den vidare.
• Kunna bidra till att skapa ett bra arbetsklimat.
• Ha god självkännedom.
• Kunna arbeta strategiskt, självständigt och ta ansvar.
• Vara initiativrik, självgående och utvecklingsinriktad.
• Du är utåtriktad och kan bemöta medarbetare, samverkansparters och allmänhet på ett sätt som skapar förtroende.
• Trivs bra med teamarbete som arbetsform.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-16
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: 36/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Nordström, Avdelningschef myndighets- och specialistavdelning 0150-568 21
Anette Lundin, Områdeschef för lednings- och verksamhetsstöd 0150-48 80 97 anette.lundin@katrineholm.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0150-570 00

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
64180 Katrineholm

Jobbnummer
1793958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: