Ekonom - Fakturahantering

Xylem Water Solutions / Ekonomiassistentjobb / Emmaboda
2012-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom - Fakturahantering" (publicerad 2015-09-17) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Emmaboda, Lessebo, Nybro, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xylem Water Solutions i Emmaboda, Malmö, Göteborg, Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Xylem är 12 000 personer med ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar som kan uppfylla världens vattenbehov. En grundläggande del av vårt arbete är att utveckla nya tekniker som kan komma att förbättra vårt sätt att använda, förvara och återanvända vatten. Vi flyttar, behandlar, analyserar och återför vatten till miljön, och vi hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, på fabrikerna och i jordbruket. I mer än 150 länder har vi en stark och långvarig relation med kunder som vet att vi står för en dynamisk kombination av ledande produktvarumärken och expertkunskaper om applikationer med stöd av vår historia som innovatörer.

Till ekonomiavdelningen i Emmaboda söker vi en medarbetare till vårt resurscenter, Shared Service organisation, för affärsredovisning och bokföring. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start snarast möjligt, dock längst till och med augusti 2013.

Vårt Shared Service servar idag ITT Water & Wastewaters bolag i Europa med bland annat leverantörsfakturahantering och kundkredithandläggning.

Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak att tillsammans med övriga
i gruppen ansvara för bokföring och kontroll av leverantörsfakturor för respektive land. I arbetsuppgifterna ingår också att kontinuerligt arbeta med förbättringar av arbetsprocessen, vilket innebär att du arbetar självständigt, drivande och ifrågasättande.

Tjänsten innefattar externa kontakter med leverantörer, och internt med medarbetare inom Europabolagens inköps- och ekonomifunktioner, samt med attestberättigade befattningshavare.

Vi söker dig med ekonomisk utbildning, minst på gymnasienivå. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska. Har du dessutom kunskaper i tyska språket är det meriterande. Vi förutsätter att du har god PC-vana.

Vi söker en serviceinriktad och drivande person som kan arbeta självständigt. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och noggrann. En viktig egenskap är att du har förmågan att prioritera vid höga arbetsvolymer.

Avdelningen arbetar utifrån värdegrunder som är viktiga faktorer för framgång och värdesätter följande egenskaper hos dig; professionalism, ödmjukhet, förändringsvilja, teamkänsla och kommunikation.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Gustafsson, avdelningschef, telefon 0471-24 73 27. Kontaktperson på personalavdelningen är Marie Stenbergh, HR Business Partner, telefon 0471-24 77 04.

Din ansökan vill vi ha snarast då vi arbetar löpande med inkomna ansökningar, dock senast den 2 maj 2012

Publiceringsdatum
2012-04-26

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 1444BR
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Xylem Inc

Företag
Xylem Water Solutions

Adress
Xylem Water Solutions
Gesällvägen 33
17487 Sundbyberg

Jobbnummer
1226778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xylem Water Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xylem Water Solutions: