Ekobanken söker dig som brinner för hållbar utveckling och kunds

Ekobanken / Ekonomichefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobanken i Södertälje

Som kundservicechef blir du ansvarig för en engagerad kundservicegrupp om ca fem medarbetare som tillsammans hanterar våra kunders olika behov av och frågor kring bankens tjänster, så som öppnande av konton, penningtvättsfrågor och betaltjänster. Gruppen hanterar både bankens privat- och företagskunder och det sker huvudsakligen över telefon eller via e post men även genom fysiska besök på våra kontor.

Arbetet innebär också ett helhetsansvar för utvecklingen av bankens inlåning och betaltjänstutbud. Arbetet sker i tät kontakt med bankens kreditavdelning och vår it-och säkerhetsansvariga som också hanterar betalströmmar och -system. Du kommer att rapportera direkt till vd.

Bankens huvudkontor ligger i Järna, 1 mil söder om Södertälje och kommer också vara tjänstens huvudsakliga placering, även om arbete från bankens kontor i Gamla Stan i Stockholm också kommer att vara aktuellt, liksom en del resor och kundbesök inom Sverige.

För att passa i rollen behöver du ha erfarenhet av service, ledning, banktjänster eller annan regelstyrd verksamhet. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du tycker om att entusiasmera och leda och jobbar gärna i grupp. Du ser ett stort mervärde i att arbeta i en bank med hållbarhet som grund och som vill arbeta för ett mer mänskligt samhälle.

Ekobanken är en unik bank i Sverige. Med öppenhet mot omvärlden arbetar vi tillsammans med våra kunder och medlemmar för en hållbar utveckling. Ekobanken är en del av den växande internationella bankimpuls som kallas sustainable banking. Våra kunder är hållbarhetsinriktade företag och föreningar samt privatpersoner som vill veta vad deras pengar arbetar för när de är i banken.

Vi på Ekobanken har under 2016 jobbat intensivt med vår tjänsteutveckling och bl.a. lanserat en ny internetbank och mobilbank. Vi har också gått med i clearingsystemet och erbjuder nu också bankgirots betaltjänster för våra företagskunder. Vi ser under nästa år fram emot att återigen vända blicken utåt och bli mer synliga för våra befintliga och blivande kunder. Rekryteringen av en kundservicechef på heltid är en viktig del i den satsningen.

Varaktighet, arbetstid
Tillträde snarast

Publiceringsdatum
2016-11-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: Kundservicechef

Kontakt
Kristoffer Lüthi kristoffer.luthi@ekobanken.se

Företag
Ekobanken

Adress
Ekobanken
Box 64
15322 JÄRNA

Kontorsadress
Skäve Magasin

Jobbnummer
3150300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobanken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobanken: