Eftermarknadschef till StrongPoint AB i Mölndal

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Mölndal, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

För vår uppdragsgivare, StrongPoint AB, söker vi en affärsorienterad och tekniskt intresserad Eftermarknadschef som har bred erfarenhet av att utveckla eftermarknadsprocesserna och stödja verksamheten och sina medarbetare. På StrongPoint AB ska du ansvara för att skapa lönsamhet inom företagets serviceerbjudande och dess åtaganden samt bidra med att utveckla och förvalta bakomliggande processer. Du kommer till en attraktiv arbetsgivare och ett globalt tillväxtföretag. Tjänsten är tillsvidare och kan tillträdas 1 september. Du kommer ingå i ledningsgruppen och arbeta direkt underställd vd. Tjänsten innebär en del resdagar och du är stationerad på Strongpoint AB:s huvudkontor i Mölndal.

HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN:
Som Eftermarknadschef är du direkt underställd vd i Sverige och du ingår i företagets ledningsgrupp. Ditt övergripande uppdrag är att utveckla och förvalta eftermarknadsverksamheten och dess kunderbjudande. Du kommer samarbeta i projekt med företagets ledning, tre regionchefer, en supportchef, 45 servicetekniker och företagets servicepartners.

Bland dina ansvarsuppgifter ingår:
• Verksamhets- och processansvar för företagets eftermarknadserbjudande.
• Budget och resultatuppföljningsansvar.
• Genomföra analyser och uppföljning av löpande kostnader och intäkter.
• Förhandling och avtalsansvar.
• Personal- och HR-ansvar genom regionchefer och supportchef.
• Delta i gemensamma affärsutvecklingsprojekt samt projekt för att digitalisera
och automatisera verksamhetsprocesser inom eftermarknad.
• Omvärldsbevakning.
• Bistå med support och rapportering av nyckeltal till ledningen.
• Bistå i utvecklingen av nya BI-funktioner och lösningar.

DINA EGENSKAPER:
Vi söker dig som är entusiasmerande, driven och förändringsbenägen. Som person är du tekniskt nyfiken och förstår värdet av att följa med i utvecklingen men vet att det kan vara bra att skynda långsamt i förändringsprocesserna. Du har integritet och ett helhetsperspektiv när det gäller att se eftermarknadsprocesserna utifrån ett kundperspektiv. Som ledare är du inlyssnande och trygg i att ta ett övergripande ansvar för verksamheten och du är bra på att delegera och följa upp. Som chef är du coachande och låter dina medarbetare utvecklas i sina roller. Med andra ord bra förmåga att kommunicera med alla och du arbetar alltid med öppen dörr.

DINA KUNSKAPER OCH ERFARENHETER:
Du har en relevant utbildning som ingenjör/tekniker eller motsvarande. I denna roll är det viktigt att har erfarenhet av ledarskap i en serviceorganisation i några år - gärna inom motsvarande roll, bransch och storlek på serviceorganisation. Du har ett stort IT-intresse och därmed goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärs- och servicesystem. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du har genomgått ledarskapsutbildningar, har djupare kunskaper inom HR samt erfarenhet av digitalisering/verksamhetsutvecklingsprojekt inom serviceorganisationer.

OM STRONGPOINT:
StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer. Det gör man genom att leverera integrerade och innovativa lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, råd och stöd för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse.

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är man ca 600 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bl a i Mölndal, Kista, Grums och Malmö. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se

Varaktighet, arbetstid
Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro.

Publiceringsdatum
2017-04-18

Ersättning
Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1 september 2017.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-10
Ange följande referens när du ansöker: Eftermarknadschef StrongPoint
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
3443711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: