Effektiv ekonomiassistent till fastighetsbolaget AB Åkers Stycke
Experis Sverige / Ekonomiassistentjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
AB Åkers Styckebruk är ett helägt dotterbolag till STC Interfinans AB. I affärsområdet samlas verksamheterna inom fastighetsförvaltning där företaget äger, förvaltar och utvecklar industrifastigheter, kommersiella lokaler, bostadsfastigheter samt kulturbyggnader.
Fastighetsbeståndet omfattar cirka 97 500 kvadratmeter och består främst av kommersiella lokaler i Åkers Styckebruk, Mariefred, Stockholm, Örebro, Halmstad, Helsingborg, Malmö samt i tyska Duisburg. En av de mest kända fastigheterna är Gripsholms Värdshus, som för övrigt är Sveriges äldsta värdshus.
Affärsområdets industri- och logistikfastigheter är det klart största segmentet inom AB Åkers Styckebruk och omfattar sammanlagt cirka 73 000 kvadratmeter.
Vill du arbeta i en naturnära miljö med lokaler och kultur med gamla anor finns ingen bättre arbetsplats än just Åkers Styckebruk.
Rekryteringen görs i samarbete med Experis/Manpower.
Publiceringsdatum2012-01-20Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent på AB Åkers Styckebruk och dess dotterbolag får du en bred roll då du rapporterar till ekonomichefen och ansvarar för bokföringsarbetet. Ni utgör ekonomiavdelningen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, avstämningar samt ekonomisk hantering kopplad till förvaltning av koncernens fastigheter.
Du kommer även att vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Tjänsten innebär kontakter så väl internt som externt.
Placeringsort är Åkers Styckebruk.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och kommer till en början att vara deltid på 80 % som kan komma att utökas till 100%.
Vem är du?
Du har utbildning på gymnasienivå eller motsvarande och minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det krävs goda kunskaper i bokföring samt att det är meriterande med erfarenhet av koncernredovisning. Du har en hög IT-mognad med goda kunskaper i Excel samt talar och skriver svenska obehindrat vilket är ett krav för tjänsten.
Som person är du självgående, noggrann, strukturerad och analytisk. Du etablerar lätt goda relationer med andra både via telefon och via mail. Du är effektiv och duktig på att planera din egen tid och ditt eget arbete. Du tycker om att ta tag i saker och lösa problem. Du har en professionell inställning till ditt arbete, är prestigelös och tar egna initiativ.
Du blir en viktig del av ett trevligt företag där man värdesätter kvalitet, ansvar och inte minst gott samarbete. Stämningen på företaget är familjär, öppen och trivsam.
Kontaktperson för detta jobbDenna rekrytering sker i samarbete med Experis. För mer information kontakta rekryteringskonsult Thomas Andersson på Experis, telefon 016-15 57 33. Intervjuer sker fortlöpande så det är viktigt att du söker tjänsten så snart du kan.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Andersson, 016-15 57 33
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1134665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.