Education & Development Manager Synsam Group

Synsam Group Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Group Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du ansvara för att utveckla kompetensen och driva engagemang hos över 3000 medarbetare i ett av Europas mest framgångsrika optik- och livsstilsbolag?

Då kan du vara rätt person för oss! Hos Synsam Group är medarbetaren den främsta resursen. Därför har vi ett stort fokus på att ständigt utveckla kompetensen hos våra medarbetare - med allt från att skapa digitala och fysiska utbildningar enligt Synsams satta riktlinjer till att tydliggöra nya karriärvägar inom organisationen. I Synsam Academy genomförs varje år ett stort antal utbildningar i såväl klassrum som digital form i syfte att utveckla och engagera våra medarbetare och hjälpa oss att nå våra mål. Synsam Academy har under de senaste åren genomgått en omfattande och positiv förändringsresa med fokus på ökad kvalitet, tillgänglighet och medarbetarengagemang.

Vi söker nu dig som vill vara med och ta Synsam Academy till nästa nivå och vidare driva utvecklingen av vad som blivit ett framgångsrikt, värdefullt och högt efterfrågat koncept. Du kommer att verka i nära samarbete med ett team av duktiga och engagerade medarbetare på alla nivåer i våra organisationer i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Om rollen

I rollen som Education & Development Manager är ditt övergripande ansvar att säkerställa att Synsam Group kan tillgodose de utbildningsbehov som företaget har för att kunna exekvera sina mål, strategi och vision. Du ansvarar för att analysera, identifiera och sammanställa Synsam Groups utbildningsbehov och omsätta detta till utbildningsinsatser och verktyg som främjar kompetens- och karriärutveckling och skapar engagemang hos våra medarbetare.

Dina uppgifter i rollen innefattar bland annat att:

• Ansvara för att sammanställa, fastställa och efterfölja årligt schema för Synsam Academy, efter organisationens behov och planer, och samarbeta med projektansvariga för att uppnå kvalitet och måluppfyllnad i respektive utbildning
• Aktivt marknadsföra och kommunicera Synsam Academy som varumärke internt och externt, samt de utbildningar som genomförs i syfte att tydliggöra karriärutveckling samt öka engagemanget för utbildning och utveckling inom Synsam Group
• Ansvara för utbildningsmaterial och genomförande, inklusive exempelvis produktion av utbildningsmaterial, kontakt och koordination med externa leverantörer, samt uppföljning av genomförda utbildningar
• Ansvara för det digitala utbildningsverktyget, genom exempelvis administrering av utbildningar i systemet, översättning av utbildningar där relevant samt utveckling av verktyget i sin helhet
• Driva och delta i projekt för att utveckla och säkerställa kvalitet i våra utbildningsinsatser
• Du rapporterar till People & HR Director Synsam Group

Publiceringsdatum
2021-03-10

Erfarenheter
Vi tror att rätt person för rollen har:

• Akademisk examen inom personalvetenskap, företagsekonomi eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med utbildning och kompetensutveckling på operativ, taktisk och strategisk nivå
• Erfarenhet, intresse och vana av att arbeta med relevant teknik; från Officepaketet till e-learning och Learning Management System
• Erfarenhet av arbete med marknadsföring är starkt meriterande
• Erfarenhet av projektledning är meriterande
• Erfarenhet av arbete i internationella kontexter är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat i svenska och engelska

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du är en ambitiös, engagerad och resultatorienterad person som är naturligt stark i att bygga nätverk och nära relationer på en professionell och trovärdig nivå. Du är lösningsorienterad, och genom ett strukturerat och organiserat arbetssätt skapar du framdrift i ditt och andras arbete. Vidare är du inte rädd att kavla upp ärmarna och göra det arbete som krävs för att uppnå resultat.

För att lyckas i rollen ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar - för oss är kunden alltid no1, vi är innovativa och vi tar ansvar.

Om tjänsten
• Tjänsten är ett vikariat på 1 år, tillträde enligt överenskommelse under våren 2021
• Ansökan sker endast elektroniskt. Urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökanutan ansök redan idag!

Övrig information
• Placeringen utgår från huvudkontoret i Stockholm men kan även komma att inkludera resande i tjänsten
• För frågor kring rollen eller din ansökan, kontakta Adam Söderberg, Recruitment Manager, på adam.soderberg@synsam.com

Om Synsam

Synsam finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på ca 3,7 miljarder SEK (2019). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Våra kunder är alltid i fokus och vi har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela vår värdekedja. Synsam korades för andra året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2020

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast och rörlig del

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Synsam Group Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synsam Group Sweden AB (org.nr 556768-7248), http://www.synsam.se

Arbetsplats
Synsam Group Sverige AB

Jobbnummer
5621482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Group Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Group Sweden AB: