eCom Administratör

Onninen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onninen AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, industrin, offentliga organisationer och återförsäljare av tekniska produkter samt leverantörer. Vi är ett finskt bolag och har funnits i branschen sedan 1913. Onninen har totalt 3 200 medarbetare i Finland, Sverige, Norge, Polen och Baltikum. Vår pro forma omsättning 2015 var cirka 1,5 miljarder euro. Onninen Oy är en del av Kesko-koncernen.
www.onninen.com

Våra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap. Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.

Onninen söker en driven eCom administratör!

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår nya webshop. Placering är i Stockholm, en tjänst.

Som eCom Administratör ansvarar du för att säkerställa rätt innehåll i vår webshop, främst utifrån produktinformation men också övrigt innehåll som driver besök och försäljning inom eCom för Onninen. Du ansvarar också för att skapa en attraktiv förstasida i webshopen och synliggöra våra kampanjer på ett kreativt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Hantering av innehåll - bilder, texter och dokument - i våra eCom kanaler
- Hantering av visningsstrukturer i eCom kanaler
• Importera och exportera information till/från PIM systemet
• Översätta innehåll från engelska till svenska
• Ta fram manualer, presentationer, filmklipp och liknande säljhjälpmedel
• SEO - sökordsoptimering (supportera eCom specialist)
• Agera kundsupport (mail, telefon och personliga besök) både för externa kunder och våra egna säljare
- Kampanjhantering i samarbete med marknadsavdelningen
• Agera testperson vid införandet av nya funktioner och regressionstester

Vi ser gärna att du är en person med några års erfarenhet med att hantera innehåll till webshop på ett strukturerat sätt med PIM system som bas. Ett krav är goda data kunskaper, erfarenhet av CMS- och PIM-system. Meriterande är erfarenhet av PIM-systemet STEP och CMS systemet Hybris. Onninen är ett internationellt företag där koncernspråket är engelska, så goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift är en förutsättning.

För att trivas med arbetet är det viktigt att du är en social person som är driven och kvalitetsmedveten. Vidare ska du vara strukturerad, noggrann och stresstålig, då det periodvis kan vara mycket att göra. Det är också viktigt att du har god systemförståelse för olika program.

För oss på Onninen är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Vi ser fram emot din ansökan! Ansöker gör du senast den 14 februari 2017 via vår hemsida. Urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2017-01-30

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 3306260122
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Sundqvist lena.sundqvist@onninen.com 08-799 34 69

Företag
Onninen AB

Adress
Onninen AB
BOX 1248
16428 Stockholm

Kontorsadress
Esbogatan 12, Kista

Jobbnummer
3289682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onninen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onninen AB: