E-handelsutvecklare
Lerums kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
2025-03-10
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder upphandlingsenheten upphandlingar avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Enheten arbetar även med internutbildning gällande både upphandling och inköp. Upphandlingsenheten har systemansvar för kommunens e-handelssystem Proceedo och e-handel är en viktig del av inköpsprocessen.
Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan och erfarenhetsutbyte. För oss är det viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten.
Lerums kommun är inne i en expansiv period och vill nu satsa på Agenda 2030, e-handel samt arbeta med digitalisering. Som en del i detta vill vi nu förstärka vårt team inom e-handel där vi önskar att effektivisera inköpsprocesser för att nå våra högt uppsatta mål.
Publiceringsdatum2025-03-10ArbetsuppgifterI rollen som e-handelsutvecklare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Du har förmåga att se helheten samt förstå vikten av samverkan för att nå framgång i ett gemensamt utvecklingsarbete.
I rollen som e-handelsutvecklare arbetar du med hela inköpsprocessen utifrån ett e-handelsperspektiv. Du kommer att arbeta både i upphandlingsverktyget Tendsign samt inköpssystemet Visma Proceedo. Arbetet innebär både ett operativt samt strategiskt långsiktigt arbete där fokus ligger på att utveckla processer och arbetssätt. Hela tiden ska effektivitet och kundnytta vara i fokus.
Systemadministration ingår, bland annat kommer arbetsuppgifterna innebära att du arbetar med att synliggöra de avtal som integreras från Tendsign till Proceedo och att administrera avtalskatalogen i Tendsign.
Utöver detta ingår även hantering av abonnemang, leverantörsanslutningar, avtal, utvecklingsfrågor och uppföljningsarbete. I rollen ingår att du ibland fungerar som backup för e-handelsstöd samt håller internutbildningar gällande inköp i Proceedo.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har:
• Eftergymnasial utbildning med (för tjänsten relevant inriktning) eller annan utbildning i kombination med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper inom inköp.
• Erfarenhet av att arbeta med inköpssystemet Visma Proceedo.
• Erfarenhet av att arbeta i något upphandlingssystem, Lerums kommun använder Tendsign.
• Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Officepaketets alla delar och vana att jobba i olika IT-system.
• Dokumenterad erfarenhet av arbete inom e-handel.
Det är meriterade om du har:
• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Avancerade kunskaper inom excel där du har arbetat med pivottabeller och formler.
• Erfarenhet av att arbeta i analysverktyg, Lerums kommun använder Bubo invoice
• Utbildning inom projektledning
Arbetsuppgifterna ställer krav på att kunna arbeta självständigt och att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du kan initiera, genomföra och slutföra uppdrag självständigt.
Som person har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och ser förbättringspotential. Du är positiv och nyfiken, analytisk, har hög egen drivkraft och trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll. Eftersom rollen innebär mycket kontakter krävs att du är lyhörd, utåtriktad och har en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här:
https://lerum.se/dina-formanerSom anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C239249".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Kontakt Upphandlingschef
Marcus Rudholm
marcus.rudholm@lerum.se 0302-520768 Jobbnummer 9209194