E-handelsstöd, tidsbegränsad anställning
Lerums kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum Tjänsten som e-handelsstöd är placerad vid upphandlingsenheten som tillhör verksamhetsområdet Ekonomi. Enheten har 9 medarbetare inklusive upphandlingschef.
Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande inköpsavtalen. Tillsammans med verksamheterna på de olika sektorerna leder upphandlingsenheten upphandlingar avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Upphandlingsenheten har systemansvar för kommunens e-handelssystem Proceedo och e-handel är en stor del av inköpsprocessen. Enheten arbetar även med utbildning internt.
Publiceringsdatum2023-06-13ArbetsuppgifterI rollen som e-handelsstöd erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter.
Tjänsten omfattar delar av systemadministration i Visma Proceedo. Som e-handelsstöd kommer du att arbeta tillsammans med vår e-handelsutvecklare, våra upphandlare och nyckelpersoner på verksamheter ute för att fortsätta utveckla e-handelsområdet.
Du kommer att ansluta nya leverantörer i e-handelssystemet, lägga upp avtal, ge råd och stöd i inköps- och e-handelsfrågor och övervaka inköp- och fakturaflödet.
Du kommer även att få möjligheten att genomföra utbildningar internt.
I tjänsten ingår också att vara ett stöd till upphandlarna samt vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter samt diarieföring av handlingar.
Du deltar i upphandlingsenhetens utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har:
• utbildning på minst gymnasienivå.
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Officepaketets alla delar och vana att jobba i olika IT-system.
• grundläggande kunskaper inom inköp.
• dokumenterad erfarenhet av arbete inom e-handel.
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterade om du har:
• YH-utbildning inom inköp/ekonomi eller annan relevant utbildning.
• kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• erfarenhet att jobba i Visma Proceedo.
• hållit utbildningar och informationer.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att kunna arbeta självständigt och att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Som person har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och ser förbättringspotentialer. Du är analytisk, har hög egen drivkraft och trivs med att arbeta i en stödjande roll. Eftersom rollen innebär mycket kontakter krävs att du är lyhörd, utåtriktad, stresstålig och har en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tjänsten är tidsbegränsad i 6 månader och intervjuer planeras att hållas med löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden.
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1231250".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Kontakt tf upphandlingschef
Lena Palm
0302-52 12 20 Jobbnummer 7875838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.