E-handelskoordinator till Beijers Servicekontor
Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-05-29FöretagetBeijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med74byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 7 miljarder SEK och har ca 1800 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP och är Nordens största distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland.
Beijer Byggmaterial ska nu utöka sitt team med ett stjärnskott inom E-handel! De söker dig som drivs av att vara en viktig länk på deras huvudkontor samt arbeta gentemot byggvaruhus och kunder. Viktigt i rollen är att du har ett kvalitativt sinne, är ansvarstagande och självklart älskar du e-handel! Känner du dig taggad på att läsa mer? Gör det och sök direkt via sök knappen nedan!
Rollen
Beijer Byggmaterial ska nu utöka sitt E-handelsteam med en tjänst som koordinator för webborder. I rollen ingår att säkerställa orderflödet hela vägen från lagd order till leverans och fakturering samt returhantering. Här ingår även second line support för vår kundservice. Du blir med andra ord en viktig brygga mellan våra kunder, byggvaruhus, ekonomiavdelning, logistikavdelning och kundservice.För dig som älskar E-handel men också vill vara en viktig lagspelare kan det här vara bästa kombinationen för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Det här är bland annat de arbetsuppgifter som du sitter med i det dagliga arbetet.
• Optimering av webborderflödet
• Skapa/hantera returer och reklamationer
• Utredning av felaktiga order och dess ekonomiska transaktioner
• Hantera bedrägeriförsök
• Uppdatera öppettider och postnummer för alla byggvaruhus
• Second linesupport på frågor/ärenden kring e-handel
• Utveckla/dokumentera processer och rutiner
• Delta i utvecklingen av Beijers digitala lösningar
Vem söker vi?
Vi skulle vilja att du själv beskriver dig som en handlingskraftig och ambitiös medarbetare med ett lösningsorienterat sinne och lite skinn på näsan. Rollen ställer höga krav på att du är noggrann, har koll på dina uppgifter så att du smidigt kan samarbete med dina kollegor, viktigt är också att du kan hantera varierande arbetstempo då det är så rollen ser ut. Du trivs i en roll där du verkligen får agera spindeln i nätet och i en miljö där din energi och drivkraft sprids och delas med resten av teamet. Din nyfikna sida hjälper dig i de sociala aspekter som roller kräver av dig.
För att vara aktuell för denna roll ser vi gärna att du har erfarenhet ifrån kundservice, givetvis är det meriterande om det är inom e-handel. Vi ser vidare att du gärna har någon form av erfarenhet av att ha arbetat med eller studerat ekonomi. Extra plus är erfarenhet/ kunskap i
Qlikview (analys och rapporteringssystem).Vi ser att du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Möjligheter:
Du kommer att ingå i ett härligt E-handelsteam som lever efter samarbete, positivet och engagemang. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Beijers Servicekontor i Sollentuna.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelaine Roosmark
madelaine.roosmark@hero.se +46709306645
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 4815305
Observera att sista ansökningsdag har passerat.