E-handelskoordinator
Jönköpings kommun / Kontorsjobb / Jönköping
2016-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "E-handelskoordinator" (publicerad 2024-08-05) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Upphandlingsavdelningen
Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommun ska införa e-handel vilket innebär att inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt. Upphandlingsavdelningen driver just nu ett införandeprojekt som lägger grunden för kommande e-handel. Som en förlängning av detta arbete ska en ny e-handelsorgansation bildas och placeras på Upphandlingsavdelningen, Stadskontoret. Vi söker nu en drivande och initiativrik e-handelskoordinator med stort intresse för utvecklingsarbete.
Publiceringsdatum2016-12-23Dina arbetsuppgifterI uppdraget ingår att utveckla inköpsprocesser så elektroniska flöden för inköp och fakturor ökar. E-handelskoordinatorn kommer att fungera som stöd till verksamheten vid beställning-, leverans- och betalningsprocesser samt att utbilda användare i e-handelssystemet. Utvecklingsarbetet bedrivs i nära samarbete med ekonomifunktioner på olika förvaltningar inom Jönköpings kommun.
Sedan ett drygt år tillbaka har Jönköpings kommun också inrättat en samordnad varudistribution. Varor till förskolor, skolor, äldreboenden etc. levereras samordnat från en distributionscentral. Administration och utvecklingsarbete inom samordnad varudistribution kommer att utgöra en del av tjänsten.
E-handelskoordinatorns arbetsuppgifter:
• Vara en del i att administrera och utveckla Jönköpings kommuns e-handel.
• Gentemot användare av e-handelssystemet utgöra ett expertstöd i kommunens inköpsprocesser.
• Genomföra leverantörsanslutningar så e-handel med avtalade leverantörer möjliggörs.
• Genomföra utbildningar bland kommunens användare av e-handelssystemet.
• Administrera och utveckla kommunens samordnade varudistribution.
• Utgöra en del av eller driva olika former av utvecklingsarbete som syftar till stärkta inköpsstrategier.
Då tjänsten är ny finns det stora möjligheter till att påverka och utveckla arbetet.
KompetenserVi söker dig som har en utbildning på eftergymnasial nivå.
Erfarenhet av e-handel, inköp/upphandling, fakturahanteringsprocesser eller annan erfarenhet av verksamhetsutveckling som arbetsgivaren bedömer vara av nytta är ett krav. Erfarenhet av att leda projekt ser vi som meriterande. Du ska vara van och känna dig trygg i att genomföra regelbundna utbildningar eller andra presentationer i små och stora sammanhang och du kommunicerar väl i både tal och skrift.
Upplysningar
Om du vill veta mer om tjänsten kontakta projektledare Thomas Rodén 036-10 23 53 eller upphandlingschef Hans Classon 036-10 55 01.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100. Tillträde enligt överenskommelse..
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-16
Ange följande referens när du ansöker: 16-04-0052
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 3232013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.