E-handelskoordinator
Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
2025-02-14
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling i Falkenberg Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Brinner du för goda, hållbara affärer och kundrelationer? Arbeta i team är ditt sätt att arbeta? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!
Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för mångmiljonbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling. Vi är idag en avdelning bestående av 11 personer. Förutom sex upphandlare, har vi även en projektledare/e-handelsutvecklare, en inköpsanalytiker, två utvecklingsledare inom hållbarhet och en chef för inköp och upphandling.
Till vårt team söker vi nu en e-handelskoordinator som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Med din spetskompetens inom systemadministration koordinerar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor som stöttar och hjälper varandra. En bra arbetsmiljö med hög grad av arbetsglädje är prioriterat och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid.
Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet
Publiceringsdatum2025-02-14ArbetsuppgifterI rollen som e-handelskoordinator ingår att stötta förvaltningarna i deras användande av e-handelssystemet för att effektivisera kommunens inköp. Som e-handelskoordinator hanterar du dagligen olika supportfrågor där du svarar på frågor och supportrar användarna av systemet via vårt ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Vidare stöttar du våra beställare och bidrar till att fortlöpande höja deras kompetens och utveckling inom e-handelssystemet.
Kommunen arbetar fortlöpande med att ansluta fler leverantörer till vårt e-handelssystem Marknadsplats, vilket blir en uppgift som faller på dig som e-handelskoordinator likväl som att hantera våra befintliga leverantörer i systemet. Administration och systemunderhåll, men även hantering av kataloger, order, leveranser, ordermatchinställningar, behörigheter, användare och ajourhållning av leveransadresser innefattas i denna roll. Du övervakar e-handels- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen. Vid behov behöver du även felsöka och åtgärda eventuellt uppkomna problem. Andra exempel på uppgifter som ingår i rollen är att läsa in avtal och listor i e-handelssystemet samt bistå med kravställningen kring e-handel i våra upphandlingar.
Arbetet medför omfattande dialog med interna och externa kontakter och du genomför internutbildningar och informerar om kommunens e-handel i olika forum.
KvalifikationerVi söker dig som har vad arbetsgivaren bedömer vara relevant gymnasieutbildning, där det är meriterande om du även har eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom inköp och/eller ekonomi. Vidare har du systemvana samt erfarenhet av och god förståelse för inköpsprocesser och e-handelsflöden. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom ekonomi.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och uppskattar att interagera med andra. Arbetet som e-handelskoordinator förutsätter mycket kontakter både internt och externt vilket innebär att du behöver vara lyhörd och utåtriktad samt ha god samarbetsförmåga. Du har vidare ett helhetsperspektiv och är bra på att skapa engagemang.
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann men även analytisk och proaktiv vilket innebär att du kan se mönster i återkommande problem och föreslå förbättringar. Tålmodig och pedagogisk är även det egenskaper som vi ser som en nyckel för att lyckas i arbetet och att du med det har förmågan att anpassa supporten efter de olika användarnas behov och kunskapsnivå.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236161 - 2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling
Kontakt Inköps- och upphandlingschef
Ann-Heléne Klasson
0346-88 50 22 Jobbnummer 9167297