E-handelsförvaltare/teamledare till upphandlings- och inköpscent

Västerås stad / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Upphandling och Inköpscenter är en modern inköpsorganisation som aktivt deltar i Västerås stads utveckling. Till grenen inköpscenter söker vi nu en person som ska leda, samordna och utveckla inköp och e-handelsarbetet inom staden. Inköpscenter består idag av en systemutvecklare och en e-handelsadministratör. Inom kort kommer vi även att rekrytera ytterlighare en e-handelsadministratör. På upphandlingsverksamheten arbetar idag ca 15 personer. Upphandlings- och inköpscenter är en engagerad och aktiv enhet. Vi bistår med kvalificerad kompetens för att optimera användningen av skattemedel och därmed bidra till stadens ekonomiska resultat. Är du rätt person för oss och vi en arbetsgivare du vill stanna hos är vi beredda att investera i dig.

Upphandlings- och inköpscenter är en del av förvaltningen Servicepartner. Servicepartner är Västerås stads egna interna konsultorganisation och består av 290 kompetenta medarbetare. Servicepartner möjliggör för stadens förvaltningar och bolag, genom att på affärsmässig grund, tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster och specialist- och konsulttjänster.

Läs gärna mer om Servicepartner på www.vasteras.se/servicepartner

Publiceringsdatum
2015-11-30

Arbetsuppgifter
Som e-handelsförvaltare/teamledare får du möjlighet att arbeta brett med inom e-handel och du kommer leda och samordna arbetet på inköpscenter.
Du kommer till exempel att:
• Utveckla/ -implementera användningsområden inom staden för e-handel, inköpssystem och fakturaflöden.
• Ansvara för implementering av nya effektivare funktioner/-arbetssätt kopplat till Inköpscenters löpande arbete.
• Ta fram statistik och redovisnings/-presentationsmaterial för samtliga förvaltningar innehållande uppgifter om leverantörsutnyttjande, inköpsvolymer, inköpseffektivitet, uppföljning nyckeltal och besparingar.
• Uppföljning av avtalstrohet
• Driva olika former av utvecklingsarbete och utveckla enhetens inköpsstrategi

I rollen som e-handelsförvaltare arbetar du i vårt nuvarande beställningsverktyg Visma Proceedo (VIP) och ansvarar för att leverantörsanslutningar fungerar, avtal finns på plats samt att upphandlade produkter finns registrerade. Tjänsten och arbetet innebär många interna och externa kontaktytor och du har exempelvis nära kontakt med förvaltningar, leverantörer samt dina kollegor inom upphandling. Som medarbetare på upphandlings- och inköpscenter ingår förmåner som friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.

Kvalifikationer
Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. För oss är det viktigast att du som söker har kunskap och erfarenhet av e-handel, beställningssystem och om ekonomiska flöden som innefattar hela kedjan från beställning till betalning. Vi ser också att du som söker har erfarenhet av att arbeta med framtagning av statistik, efterföljande analyser och av att omsätta detta till Excel och Pivot underlag.

Då inköpscenter arbetar i beställningssystemet Visma Proceedo ser vi det som mycket meriterande om du har erfarenhet av detta system. Vidare är kunskap om inköpsprocesser inom offentlig förvaltning meriterande samt erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt inom exempelvis IT, e-handel och/eller fakturarutiner. Du som söker får gärna akademisk utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

För att du ska kunna bidra till att inköpscenter ger optimal affärsnytta för staden söker vi dig som har en god problemlösande analysförmåga, en ekonomisk medvetenhet samt förstår vikten av ett gott samarbete och bemötande. Då det ingår i tjänsten att leda och samordna en grupps arbete vill vi att du som söker har förmågan och gärna erfarenheten av att leda och motivera andra.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A522553
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Upphandlingschef Kirsi Karlsson 021-39 15 41
HR-konsult Maria Thunberg 021-39 36 16

Facklig kontakt
SACO Jens Forsvik 021-39 14 03
Vision Kristian Andersen 021-39 74 51

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2551920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: