E-handelscontroller till Solna stad

Solna kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av ekonomi- och/eller inköpsfrågor sedan tidigare och är intresserad av att bli en del av en organisation där du får en varierad och mångfacetterad roll? Vi söker dig som är intresserad av inköpsfrågor och vill vara med och utveckla våra inköpsprocesser samt vår e-handeln. Om du vill vara med att utveckla inköpen i Solna stad är detta tjänsten för dig!

Vad innebär arbetet?

Inköpen i en kommun styrs av lagen om offentlig upphandling och där har du en viktig roll i arbetet för ökad avtalstrohet och förändrade inköpsrutiner. Du kommer att arbeta med stadens inköpsfrågor både avseende varor och tjänster, som hanteras i och utanför e-handeln. Avtalsuppföljning sker både i relation till våra leverantörer och internt gentemot verksamheten.

En del av arbetet består i att vara projektmedlem i inköpsprojektet Effektiva inköp som syftar till att effektivisera inköps- och betalprocessen i staden. Ett led i detta är att bland annat införa e-handelsmodulen Raindance Marknadsplats. Arbetet är varierat och som projektmedlem bör man kunna arbeta med olika typer av uppgifter parallellt. På vissa förvaltningar där projektet inte kommit igång kan arbetet vara mer av strategisk karaktär medan andra förvaltningar är i starten av en pilotfas där utbildning och förvaltning ligger i fokus. Arbetet innebär flera kontaktytor med såväl kollegor på olika förvaltningar såväl som externa leverantörer.

En viktig del i arbetet innebär förvaltning av e-handeln i affärssystemet Raindance. Det innebär att ansluta leverantörer till e-handeln, administration och förvaltning av systemet, felsökning och tester av funktioner och flöden, dialog med leverantörer, informationsspridning samt support till kollegor internt. Att säkerställa processen kring betalflödet och vara ett bollplank till redovisningsenheten samt löpande hålla utbildningar ingår också i dina arbetsuppgifter. En viktig del i arbetet är att bidra till en ökning av användandet av e-handeln och sätta nya mål för hur e-handeln ska utvecklas framöver.

Organisatoriskt tillhör du upphandlings- och inköpsenheten som ligger under avdelningen för ekonomi- och verksamhetsstyrning inom stadsledningsförvaltningen. Du rapporterar till upphandlingschefen och arbetar nära projektledaren för E-handelsprojektet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom ekonomi- och/eller inköp gärna från den kommunala sektorn. Du ska ha erfarenhet av olika affärssystem och/eller ha lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande att ha jobbat i Raindance och inköpsmodulen Marknadsplatsen samt att ha arbetat i projektform. Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning är också meriterande.

Ditt arbetssätt präglas av god samarbetsförmåga och att du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samtidigt som du är drivande och vill ta dig an nya utmaningar. Du har en hög energinivå och gillar att utveckla nya processer och rutiner. Det är viktigt att kunna ta egna initiativ och samtidigt se till att slutföra arbetsuppgifterna. Du har sinne för detaljer utan att förlora det strategiska perspektivet. Vi vill också att du är stresstålig samt har ett lösningsorienterat och strukturerat arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Hur ansöker jag?

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till upphandlingschef Johan Wennborg, johan.wennborg@solna.se eller 072-583 38 38 alternativt projektledare Yllka Cameron, yllka.cameron@solna.se eller 072-583 16 88.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde omgående.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2020-02-10. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningarna kommer behandlas löpande under perioden.

Vi undanber oss samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

Om Solna

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-01-21

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183), http://www.solna.se

Arbetsplats
Solna Stad

Jobbnummer
5053594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: