E-handelsansvarig till Koncernstab Inköp

Svevia / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svevia i Solna, Stockholm, Danderyd, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Samtidigt är vi ett serviceföretag i snabb förändring. Vi arbetar hela tiden med innovation och att utveckla vår förmåga att möta såväl nya affärskrav som kundernas behov av effektiva produkter, tjänster och metoder. Våra 1 900 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och vi omsätter ca 7 miljarder kronor.

Inköpsfunktionen på Svevia ansvarar för att företagets inköpsarbete utförs effektivt, enhetligt och samordnat. Funktionen stödjer verksamheten genom övergripande riktlinjer, arbetssätt och strategier för samtliga inköpskategorier, utveckling av inköpssystem samt uppföljning av relevanta inköpsmätetal. Till Koncernstab Inköp söker vi nu en E-handelsansvarig med placering på vårt huvudkontor i Solna Business Park.

Arbetsuppgifter I rollen som E-handelsansvarig inom Svevia arbetar du med innehåll och systemstöd för den elektroniska beställningsprocessen och fakturamatchningen. Svevias elektroniska beställningsprocess omfattar främst omkostnadsvaror och material till produktion men utökas succesivt även med entreprenader, åkeri- och maskintjänster samt hyresmaskiner. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Stöd till leverantörer, kategoriansvariga och interna beställare * Uppstart av orderflöde med nya leverantörer * Förbättring av befintliga leverantörsintegrationer * Uppdatering av sortiment och priser (MDM) * Underhåll av dataregister kopplade till inköpsprocessen * Deltagande i utvecklingsprojekt inom inköp

Kvalifikationer Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi eller inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköpssystem och orderflöden, och kunskap om rådande tekniska standarder är meriterande. Vi förutsätter att du har ett strukturerat arbetssätt samt att ordning och reda är en självklarhet för dig. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra och där krav på driv och måluppfyllelse är högt. Du behöver ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Svevia vill erbjuda en inkluderande arbetsmiljö, och vi sätter ett stort värde i att du delar våra värderingar: affärsmässiga, omtänksamma, trovärdiga och nytänkande, samt att du vågar stå upp och verka för ett arbetsklimat som välkomnar alla.

Dela väg med oss Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Med tydliga prestationsmål och krävande arbetsuppgifter får du utrymme att vässa din spetskompetens och göra skillnad.

Ansökan Om du vill dela väg med oss är du varmt välkommen med din ansökan senast 20 augusti, men då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till chef för Analys och utveckling, Alina Ganzha på alina.ganzha@svevia.se eller på tel 070-655 31 11.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare annonsering!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alina Ganzha 070 -6553111

Företag
Svevia

Adress
Svevia
Box 4018
17104 Solna

Kontorsadress
Svevias Huvudkontor Svetsarvägen 8A

Jobbnummer
3570284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svevia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svevia: