E-handelsansvarig, Inköpsavdelningen, Solna

Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som e-handelsansvarig leda, samordna och utveckla Skatteverkets e-handelsarbete. Detta innebär bland annat att du säkrar den löpande driften, driver en strategisk utveckling av arbetssätt, mallar och processer samt är uppdaterad i vad som sker inom e-handelsområdet för att säkerställa att Skatteverket ligger i framkant. Du ansvar också för att arbetssättet är relevant och representerar ett modernt, digitaliserat samt effektivt arbetssätt som harmoniserar väl med Skatteverkets krav på variation, flexibilitet och servicenivå.

Som e-handelsansvarig arbetar du tvärfunktionellt med ett nära samarbete med systemförvaltningen och kontorsservice. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har hög känsla för service och förmåga att skapa goda relationer. Du trivs både i en självgående roll och i att samarbeta med andra. Du är pedagogisk och känner dig bekväm att prata inför grupp. Du är noggrann och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt god förmåga att fatta beslut.

Inköpsenheten arbetar med kategoristyrning (category management) och genomför bland annat upphandlingar för Skatteverket, Kronofogden och Valmyndigheten. Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten, med allt från behovsinventering till uppföljning och analys. Inköpsenheten består av cirka 50 medarbetare och är uppdelad i tre sektioner, Inköp 1, Inköp 2 och Inköpsanalys och styrning. Som e-handelsansvarig kommer du att tillhöra Inköpsanalys och styrning där även jurister och kategoriledare arbetar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har relevant utbildning inom inköp, upphandling och-/eller ekonomi
• har arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• erfarenhet av att driva utveckling av arbetssätt och processer
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar

Det är meriterande om du har kunskap om e-handel och processer kring detta i offentlig verksamhet och kunskap samt arbetat med offentligt inköp.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-11-16

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Lindström, Sektionchef 010-5749299
Andreas Furuvik, sektionschef 010-5729616
Sandra Jonsson, sandra.jonsson@skatteverket.se
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-5748013

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 123
17194 Solna

Kontorsadress
Box 123

Jobbnummer
4462086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: