E-handelsamordnare till Stockholms stad

Stockholms stad, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 29 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för alla stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår breddinförandet av det gemensamma inköpssystemet.

Nu söker serviceförvaltningen en E-handelsamordnare som ska driva samordning av e-handel inom Stockholms stad. Arbetet innebär att arbeta proaktivt och stödja stadens nämnder i deras arbete med e-handel, att ta fram och underhålla e-handelskrav i stadens upphandlingar mm.

Publiceringsdatum
2016-06-03

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att i samarbete med upphandlare, ekonomifunktion och stadsledningskontoret leda samordningsarbetet av e-handel i staden. Rollen innebär att fram och underhålla de e-handelskrav som ska användas i stadens upphandlingar. Att arbeta proaktivt och stödja nämnderna med upphandlingsstrategi avseende e-handel. I rollen ingår att arbeta aktivt utifrån de program och anvisningar som finns i staden, att bistå nämnderna i analys av rapporter för intern uppföljning, upprätthålla gränssnitt och rutiner kring avropsprocessen i inköpssystemet.

Rollen är viktig utifrån ett informationsperspektiv, för att sprida information om leverantörsanslutningar, förändringar i e-handelssystemet, informera leverantörer som är på väg att anslutas till inköpssystemet osv. I rollen ingår också att driva nätverk för bla inköpssamordnare i staden, men även att företräda staden gentemot externa parter.
I rollen ingår också att stötta arbetet med e-handel som sker på förvaltningsnivå. E-handelsamordnaren ska vara en "motor" för lokalt arbete med e-handel och stödja stadens förvaltningar t.ex. vad gäller anslutning av lokala avtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för anställningen lämplig högskoleutbildning samt några års praktisk erfarenhet av offentlig upphandling. Det är meriterande med utbildning inom inköp och/eller offentlig upphandling. Även med erfarenhet av arbete inom inköp, såsom ansvar för leverantörsrelationer, avtalsförvaltning eller annat inköpsarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av införande av e-handel och kunskap om och erfarenhet av it-stöd för elektroniska inköp/beställningar.

Du kan arbeta självständigt och är handlingskraftig, utåtriktad, drivande och lösningsorienterad. Vidare krävs en stor samarbets- och kommunikationsförmåga för att skapa förtroendefulla interna och externa relationer. Du bör även ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Intervjuer kommer att ske under vecka 26.

Har du god samarbetsförmåga och är intresserad av att bli vår nya e-handelsamordnare?

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-17
Ange följande referens när du ansöker: A43016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselothe Engelgren, Verksamhetschef Upphandling liselothe.engelgren@stockholm.se
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23 eliana.hjelm@stockholm.se

Facklig kontakt
Annelie Hellman, Vision annelie.hellman@stockholm.se
Rita Gottberg, SACO 08-508 40 627

Företag
Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms stad, Serviceförvaltningen
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12107 Stockholm

Jobbnummer
2885644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen: