E-handelsadministratör
Östersunds Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Nu söker vi en E-handelsadministratör. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.
Kommunledningsförvaltningen består idag av 12 områden och totalt ca 225 medarbetare. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi enligt uppdrag från Kommunstyrelsen med frågor som rör hela kommunens utveckling och ekonomiska ställning. Område Ekonomi består idag av 15 medarbetare och har ett övergripande ansvar för kommunens redovisning, finansiering, budget och inköp/upphandling.
Östersunds kommun utvecklar just nu sitt arbete med inköp och upphandling. Vill du vara en del av vårt nya inköpsteam som kommer att jobba med att stötta kommunen i arbetet med att göra effektiva och hållbara inköp?
Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för, för oss är alla medborgare viktiga.
Publiceringsdatum2023-07-11Dina arbetsuppgifterUnder ditt första år kommer du att delta i införandeprojektet av kommunens nya inköpssystem (Proceedo) och under den tiden bidra till att konfigureringen av systemet till vår organisation blir bra. Efter införandet kommer dina arbetsuppgifter att vara löpande administration av inköpssystemet och systemunderhåll.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ansluta leverantörer, kontering, svara på frågor och vara support gentemot användarna samt läsa in avtal och listor i e-handelssystemet. Du kommer övervaka inköp- och fakturaflödet samt avvikelser i systemet. Dessutom arbetar du med inläsning och administration av kataloger, behörigheter och leveransadresser i systemet och samverkar med förvaltningarna inom inköp och ekonomi för att inköpshanteringen ska bli så smidig och effektiv som möjligt. I din roll ingår att stötta förvaltningarna i deras användande av inköpssystemet för att effektivisera kommunens inköp samt genomföra internutbildningar.
Vem är du?
Som person är du noggrann, drivande, strukturerad och självgående. Du är stresstålig och kan prioritera arbetsuppgifterna utifrån verksamhetens behov. Du har en god samarbetsförmåga, är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Du är ansvarstagande och lösningsfokuserad. Det är även viktigt att du har en god pedagogisk förmåga.
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av att jobba med dessa frågor. Du har god datorvana och tycker om systemadministration. Det är meriterande om du har arbetat med inköp eller ekonomiadministration tidigare. Du kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
KontaktTill och med 21 juli: Redovisningschef Ella Sandström tel. 063-14 33 32
24-26 juli: Upphandlingsstrateg Kristina Holmblad tel. 063-14 47 28
Från och med 1 augusti: Ekonomidirektör Mona Jonsson tel. 063-14 32 20
Vision, ekonomiadministratör Ingeborg Palm tel. 063-14 43 85
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "90:2023:28".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östersunds kommun (org.nr 212000-2528),
https://heroma.ostersund.se/ExternwebbV2/LedigaJobb/EW2PageLedigaJobb.aspx? Kontakt ekonomidirektör
Mona Jonsson (Tillgänglig efter 1 augusti)
063-14 32 20 Jobbnummer 7957686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.