E-handel och avtalssamordnare

Statens Fastighetsverk / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm, Solna, Botkyrka, Ekerö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott, kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader och en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

Vi på upphandlingsenheten ansvarar för annonserade upphandlingar, myndighetens strategiska inköpsarbete, framtagande av styrande dokument samt för kontroll och uppföljning inom upphandlingsområdet. Vi är 17 personer med kompetenser inom upphandling, juridik, systemförvaltning, inköpscontroller och administration.
Inom enheten ligger tyngdpunkten på konsult-, drift-, underhålls- och byggentreprenadupphandlingar. Arbetet bedrivs ofta i projektform och i nära samarbete med olika delar av organisationen.
Upphandlingsenheten bildades 2018 och ett intensivt arbete har pågått med att få styrande dokument, arbetssätt och process på plats. Vi fortsätter arbetet med att utveckla, strukturera det centrala inköpsarbetet och nu också att implementera kategoristyrt inköp.

Din roll
Som E-handels- och avtalssamordnare kommer du hantera inköpsprocessen i SFVs e-handelssystem Visma Proceedo. Det innebär driva, utveckla samordning av e-handel samt utveckla befintligt arbetssätt och struktur gällande avtalsförvaltning.

Efter genomförd upphandling ansvara för strukturen på avtal i Proceedo, hantera kataloger för vissa produktgrupper samt löpande förvaltning i systemet; som t.ex. inläsning av kataloger, uppdatering av adresser, upplägg och ändringar i formulär m.m.

Tillsammans med vår administratör kommer du ansvara för att utveckla arbetet med avtalskatalogen och stötta verksamheter med exempelvis prisjusteringar och förlängningar. Du medverkar till en god utveckling av arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och en kvalitetssäkrad process.

Du ger stöd, utbildning och service till användare/verksamheten kopplat till ansvarsområde och genom ditt arbete kunna visa på upphandlingsenhetens bidrag till SFV:s övergripande mål.

Din profil
För att lyckas med ansvarsområdet behöver du eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller annan relevant utbildning. Några års erfarenhet av arbete på en upphandlingsenhet/inköpsenhet/inköpsavdelning inom offentlig förvaltning, med liknande arbetsuppgifter; fokus på e-handel, erfarenhet av elektroniska inköp/beställningar och avtalsförvaltning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som tidigare varit med och har erfarenhet av att drivit e-handelsfrågor och avtalsförvaltning med mycket god systemvana av e-handelssystem, upphandlingsverktyg, Excel och har kunskap om LOU.
Du ska ha intresse för och erfarenhet av e-handel, inköp och avtalsförhållanden. Meriterande är erfarenhet av Proceedo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har vana av och förmåga att hålla presentationer, utbildningar och anpassa efter målgruppens behov. Du har lätt för att hitta lösningar som för samarbetet framåt, förstår och skapar goda relationer och har lätt för att ta kontakt med övriga verksamheter. Du arbetar strukturerat och ihärdigt för att nå målen och gör vad som krävs för ett gott resultat.

Mer information
SFV tillämpar normalt provanställning.

Denna anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Sista ansökningsdag är 2021-05-30 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-05-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Fastighetsverk

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Fastighetsverk (org.nr 202100-4474), http://www.statensfastighetsverk.se/

Arbetsplats
Statens fastighetsverk

Jobbnummer
5720476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Fastighetsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Fastighetsverk: