E-förvaltare/arkivarie

Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen / Arkivariejobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen i Sollefteå

Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 19 600 innevånare, varav 8 300 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!

Sollefteå kommun är sedan 2009 en rökfri arbetsplats - för hälsans skull!

Publiceringsdatum
2013-10-18

Arbetsuppgifter
Kommunen är nu inne i en spännande förändringsprocess, med bland annat strategiska vägval kring e-arkiv och e-förvaltning. Därför söker vi dig som vill vara en del av den!

I tjänsten ingår att förvalta och utveckla kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem och att driva frågor kring e-förvaltning.
Vidare ingår att vara kommunens expertfunktion inom dokument- och arkivhantering. Detta innebär bland annat att erbjuda kommunens förvaltningar och bolag stöd i form av rådgivning och utbildning i dokumenthantering och arkivfrågor. Målsättningen är att allmänna handlingar, oavsett medium, ska hanteras enligt svensk lagstiftning. Tillsammans med förvaltningar och bolag upprättas dokumentplaner och arkivbeskrivningar. I arbetet ingår också att utveckla egna digitala register och system samt att ordna och förteckna arkiv och handlingar som överlämnas till arkiviet för vård. Kommunen använder idag förteckningssystemet KLARA. Att söka fram information, svara på frågor och ge service till förvaltningarna, forskare och privatpersoner är också arbetsuppgifter som ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig universitets-/högskoleutbildning inom arkiv och informationskunskap.
Du har några års erfarenhet inom yrkesområdet.
Du är lyhörd, flexibel, serviceinriktad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är initiativrik och är självgående i ditt arbete och uppskattar att arbeta i team. Du har förmågan att skapa goda relationer och kontaktnät. Du har goda IT-kunskaper samt kunskaper om elektronisk arkivering. Har du vana av arbete med dokument- och ärendehanteringssystem och /eller digitala arkiv ser vi detta som en stor merit.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-29
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.
Första gången Du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar Du Dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in Dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när Du fyller i Dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.
Ange följande referens när du ansöker: A356296
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johnny Högberg, Kommunchef 0620-68 21 31
Tomas Alsfjell, Stf kommunchef 0620-68 21 23

Företag
Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen

Adress
Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen
Djupövägen 3
88180 Sollefteå

Jobbnummer
1680584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen: