E-commerce Projektledare

Nexer AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexer AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Strängnäs, Enköping eller i hela Sverige

E-commerce Projektledare

Är du en IT-projektledare med erfarenhet av e-commerce eller en e-commerce manager med erfarenhet av projektledning och vill fortsätta utvecklas inom området och jobba med intressanta e-handlare inom flera olika branscher?

Nexer söker nu en driven IT-projektledare till enheten Unified Commerce i Stockholm, Nexers specialistenhet för e-handel och kringliggande tjänster. Våra kunder behöver din hjälp och erfarenhet med att implementera och driva sin e-handel till nästa nivå. Här får du möjlighet att arbeta med stora kunder som är några av Sveriges mest framgångsrika bolag inom sina respektive branscher.

Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag!
Eller läs mer om oss på https://nexergroup.com/services/e-commerce/



Vilka är vi?

Vårt mål är att ta våra kunders e-handel till nästa nivå och vara en partner på resan genom att skapa en bättre upplevelse för våra kunders kunder. Det gör vi genom att samla riktigt skarpa personer i vårt inhouse-team och samlar alla system som rör e-handel och kunddialog till ett ekosystem för våra kunder att ta del av och därigenom möjliggöra en bättre köpupplevelse.

Vi arbetar sida vid sida med några av de mest välkända plattformarna inom e-handel; Optimizely (Episerver), Umbraco och Norce Commerce (Storm).



Din vardag

Som Projektledare hos oss får du en varierande vardag, du kommer att arbeta nära våra kunder och tillsammans med dem och utvecklingsteamet driva utvecklingen av deras e-handel. Du ansvarar för projektens alla faser, du planerar, leder och styr projekten enligt agila arbetsmetoder, självklart tillsammans med ansvarig Tech Lead och ditt projektteam. Du är budgetansvarig för dina kunder och följer upp samt rapporterar till styrgrupp. Du kommer sätta dig in i dina kunders verksamheter och med din erfarenhet hjälpa och vara rådgivande för att få kunden att lyckas med sin e-handel. Ofta arbetar du med fler än ett uppdrag samtidigt, vilket ger dig bred erfarenhet av olika branscher och där du har stor möjlighet att påverka våra kunders framgång.
Du kommer tillhöra vår projektledarenhet där du kommer att samarbeta med våra skickliga projektledare för att strategiskt vidareutveckla projektledningsprocessen och maximera affärsresultaten. Du kommer även jobba nära våra Tech Leads, där ni tillsammans blir en betydelsefull bidragsgivare till vår organisation.

Vi tycker om att träffa varandra på kontoret och ses 2 dgr/veckan, kan vara på kontoret i Stockholm eller i Borås, men erbjuder självklart möjlighet till hybridjobb.

I rollen kommer du:

• Balansera din tid mellan projektledning och analys/affärsutveckling av kundens affär.
• Driva och vara delaktig i förstudier för att utvärdera och främja e-handel, genom workshops och analysarbete ta fram förstudierapporter för framtida tillväxt inom digitala handelslösningar.
• Tillsammans med Tech Lead genomföra analysfaser för att definiera projektens omfattning och mål.
• Projektleda nya e-handelsimplementationer och vidareutveckling av redan existerande lösningar.
• Ha stora möjligheter att direkt påverka ditt arbete och hur teamet arbetar tillsammans.
• Skapa nya kundkontakter och förvalta existerande relationer.

Vem är du?

Du har flerårig erfarenhet av IT-relaterad projektledning och/eller relevant e-handelskunskap, gärna inom webutveckling, baserad på Agil projektmetodik. Vi sätter stort värde vid affärsmässighet och en kundorienterad inställning. Du trivs med att leda och visa vägen, du är en engagerad och strukturerad person som bygger relationer, coachar och stöttar teamet och säkerställer att resultat nås med alla med på tåget. Du trivs i en rådgivande roll med många kontaktytor och tycker att kommunikation är viktig med såväl kunder som kollegor. En pragmatisk inställning och vilja att arbeta i förändring är goda förutsättningar för att lyckas hos oss.

Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är engelska i tal och skrift en naturlig del i arbetet, dock är många av våra kunder svensktalande vilket gör att kunskap i svenska är ett krav för att vara projektledare hos oss.

Vi söker dig som har...

• Minst 8-10 års arbetslivserfarenhet som projektledare och/eller e-commerce/site manager.
• Erfarenhet inom IT och digitalisering samt ett teknisk kunnande och intresse.
• Erfarenhet inom e-handel på nivå att kunna driva analys och förstudier för e-handelslösningar.
• Relevant högskoleexamen som civilingenjör, system- eller datavetare, ekonom eller motsvarande.
• Goda ledaregenskaper, kommunikationsfärdigheter samt hög social förmåga.
• Vana av mötes- och workshopledning, förberedelser och dokumentation.
• Erfarenhet av kravhantering
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.



Det är meriterande om du har...

• Utbildning/certifiering inom Scrum
• Erfarenhet av konsultbranschen
• Erfarenhet av Optimizely, Umbraco eller Norce commerce (Storm)



Publiceringsdatum
2023-07-06

Så ansöker du
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan.

Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

Ersättning
Enligt ÖK.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nexer AB (org.nr 556451-9345), https://nexergroup.com

Kontakt
Tech Recruiter
Nathalie Raita
nathalie.raita@nexergroup.com

Jobbnummer
7945311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nexer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexer AB: