E-commerce & CRM Manager till Resia Travel Group

Resia Travel Group / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia Travel Group i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Resia Travel Group söker framåtlutad E-commerce & CRM Manager

Drivs du av att ständigt förbättra digitala kanaler mot en högre lönsamhet? Brinner du för konverteringsoptimering och kundupplevelse? Är du en ledare med naturlig pondus som trivs bäst i förändring, är trygg med att fatta tuffa beslut och drivs av att leverera en kombination av nytta för affär, kund och medarbetare? Vi söker en nyckelspelare till vår omställning och erbjuder ett omfattande ansvar med stor potential att göra skillnad.

Det här innebär tjänsten

Som E-commerce & CRM Manager är du ytterst ansvarig för onlineverksamheten inom Affärsområde Semester för Resia i Sverige och Resfeber i Sverige, Norge och Danmark. Du har försäljnings- och lönsamhetsansvar samt leder ett team med specialister. Du driver det operativa förbättringsarbetet inom konverteringsoptimering, användarupplevelse, kundresor och kundbearbetning inom affärsområdet. Du sätter strategier, prioriterar initiativ och driver mot uppsatta mål för affären, kunden, medarbetaren och varumärket.

Som E-commerce & CRM Manager kommer du vara en drivande kraft i det fortsatta digitaliseringsarbetet inom affärsområdet och du tar ett stort ansvar i vår förflyttning mot en sömlös kundresa ur ett såväl strategiskt som operativt perspektiv. Givet din bakgrund bidrar du starkt i en kulturell förflyttning mot ett datadrivet arbetssätt med fokus på kontinuerliga förbättringar.

Du agerar kravställare och bollplank gentemot andra delar av organisationen och har nära samarbeten med övriga kanaler och andra avdelningar inom affärsområdet såväl som med Teknik, Inköp och Finans. Du rapporterar till Chief Commercial Officer för Affärsområde Semester och ingår i ledningsgruppen för affärsområdet.

Vem vi tror att du är

Du har en bred erfarenhet inom digital försäljning och kan därför en hel del om mycket vilket gör att du enkelt förstår samband och kan leda organisationen i rätt riktning. Du är trygg med att fatta tuffa beslut och har en passion för att driva affären framåt. Du är en inkluderande ledare med naturlig pondus som trivs bäst i förändring. Du motiveras av utveckling och av att leverera på mål inom kund-, affärs- och medarbetarnytta. Som person är du nyfiken, kommunikativ och analytisk.

För att lyckas i rollen har du:

• Flerårig erfarenhet av resultatansvar och personalansvar
• Robust erfarenhet inom digital försäljning, digital marknadsföring och digital bearbetning
• Dokumenterad erfarenhet av att ha förflyttat en onlineverksamhet genom bland annat konverteringsoptimering och användaruppleveser
• Erfarenhet av försäljning av tjänster
• Relevant utbildning är meriterande men inget krav

Allt vi gör utgår från vår värdegrund
Respekt är grunden i Resia Travel Groups värderingar. Attityd och inställning, såväl till varandra som till kunder och övriga intressenter, genomsyras av visad respekt för alla människors lika värde och olika behov.

Alla medarbetare inom Resia Travel Group besitter en hög kompetens inom sitt område. Varje individs resultat är viktigt och målet är att alla medarbetare hela tiden utvecklas.

Att sprida energi och glädje är ett aktivt val för oss då vi vet att känslor smittar. Med energi menar vi ett äkta intresse och engagemang. Att med glädje, kreativitet och personlighet alltid ge mer än vad som förväntas.

Placering och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Göteborg eller Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-12-10

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten kontaktar du rekryterade chef Lisa Karlsson Bruzelius på 070-992 45 61 eller lisa.bruzelius@resia.se.

Ansökan och tillträde
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer. Tjänsten tillträds omgående enligt överenskommelse. Du är välkommen med din ansökan, via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/jobs), senast den 16 december.

________________________________________________________________________

Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 400 specialiserade medarbetare.

Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport. År 2017 omsatte vi 3,5 miljarder SEK.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Bruzelius lisa.bruzelius@resia.se 070 992 45 61

Företag
Resia Travel Group

Adress
Resia Travel Group
Warfvinges Väg 33
10425 Stockholm

Kontorsadress
Warfvinges Väg 33 , Stockholm

Jobbnummer
4500084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia Travel Group

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia Travel Group: