E-commerce manager med IT-ansvar sökes!

Framtiden AB / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som vill arbeta med med E-commerce, har goda kunskaper i .Net och vill ta ansvar för att driva vår kunds IT framåt! Ta chansen att utvecklas tillsammans med ett spännande företag redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person som brinner för att lösa problem, driva processer framåt och trivs med att ta ett stort ansvar. Arbetet som E-commerce manager med IT-ansvar kan delas in i två delar, den första är E-commerce management där du kommer ansvara för att utveckla företagets e-plattform. Företagets plattform är en EPI-server som är byggd i .Net, därför är det viktigt att du känner dig bekväm och säker i ditt användande av .Net. Du kommer bland annat vara i kontakt med företagets butiker och leverantörer för att diskutera hur systemet kan utvecklas och bli mer anpassat till företagets behov. Du kommer också att köra tester på plattformen för att se att systemet fungerar.
Den andra delen av tjänsten är ett IT-ansvar som innebär hantering av ärenden som kommer in från butiker runt om i landet. Det kan röra sig om allt från nätverk till att skrivaren inte fungerar. Du kommer inte att resa till de olika butikerna för att lösa problemen som uppstår utan använda dig av kontakter runt om i landet för att kunna lösa problemen om de är av sådan karaktär att du inte kan guida personalen via telefon/mail. Det blir därför viktigt att du har en förståelse för IT-problem, vilken storlek dom olika problemen har och vilka lösningar som är att föredra. Då du delegerar ut en del av arbetet är det viktigt att du kan läsa av fakturor och se så att den lösning som valts är korrekt och att debiteringen för arbetet stämmer.
Du kommer att arbeta ifrån företagets kontor i Göteborg men en del resor i tjänsten kan förekomma.



Om företaget
Vår kund har sitt huvudkontor i Göteborg där bland annat marknadsansvarig, försäljningschef och VD sitter. Företaget har idag 25 butiker runt om i Sverige och det är vanligt förekommande att bland annat företagets VD är ute i butikerna och arbetar ute på "fält". De har återförsäljare i bland annat Tyskland, Norge och USA och de är en del av en större koncern sedan 2016.
Mer information om kundföretaget ges vid intervjutillfälle.


Din profil
Som E-commerce manager med IT-ansvar ser vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att arbeta självständigt. I din roll kommer du att arbeta tillsammans med bland annat företagets Supply Chain Manager samtidigt som det är du som ser till att ditt ansvarsområde drivs framåt. Den största vikten läggs vid din personlighet och vi söker dig som tar för sig, är driven och vill framåt samtidigt som du behöver vara eftertänksam och noggrann i ditt arbete.
Då den största vikten läggs vid personlighet är det inte lika viktigt vart du fått din kunskap ifrån och något krav på specifik utbildning finns inte. Vi ser däremot att du är en erfaren och bekväm användare av .Net, har en grundläggande förståelse för IT och brinner för att fortsätta utvecklas. Är det ett ord som sammanfattar din personlighet så är det "Doer"!
Skallkrav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Intresse och förståelse för olika IT-system
• Bra kunskaper inom .Net
Meriterande:
• Studerat systemvetenskap eller annan utbildning inom E-commerce


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Urval sker löpande, ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 16234
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mirjam Kjellberg mirjam@framtiden.com 0722-176606

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4115508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: