E-commerce Growth Lead till Samsung
Digitalenta AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digitalenta AB i Stockholm,
Västerås,
Gotland,
Älmhult,
Kungälv eller i
hela Sverige Är du en ehandelsälskande digital native som brinner för att ständigt förbättras? Gillar du att få saker att hända och driva tillväxt? Då är den här rollen kanske rätt för dig!
Samsung är i en digital tillväxtresa och satsar starkt på direktförsäljning till konsument via sin ehandel. Nu söker man tre hungriga E-commerce Growth Leads att driva den fortsatta expansionen i Norden.
Om rollen
Som E-commerce Growth Lead arbetar du med att driva försäljning och tillväxt via Samsungs egna digitala kanaler; främst samsung.com. Du initierar och leder sälj- och marknadsaktiviteter tillsammans med produktdivisionerna, digitalteamet samt andra interna specialister. Du är även med att definiera och utveckla värdeerbjudandet och mervärde för att motivera kunder att handla via samsung.com.
I rollen ingår bland annat att:
Planera och genomföra försäljningsdrivande insatser med hjälp av korsfunktionella team
Arbeta data- och insiktsdrivet för att för att driva försäljning och nå tillväxtmålen
Löpande analysera och optimera digitala KPI:er för att identifiera optimeringsmöjligheter
Äga värdeadderande tjänster så som Samsung Upgrade+ och Trade-In, samt samarbeten med portaler som exempelvis Studentkortet och Benify
Planera och driva förbättringar och vidareutveckling av erbjudandet och effektivitet (plattformen, tjänster, logistik mm)
Säkerställa hög kvalitet och effektivitet i samtliga ehandels-processer
Arbeta med och säkerställa god kommunikation med såväl lokala, regionala som globala stakeholders
Tjänsten är en heltidsanställning placerad i Samsungs nya fina kontor och du rapporterar till Manager Digital Commerce.
Om dig
För att lyckas i rollen söker vi dig som:
Har en relevant eftergymnasial examen inom ekonomi, management, marknadsföring eller annan relevant utbildning
Har 3-5 års erfarenhet att arbeta med ehandel mot slutkonsument
Är van att arbeta med digital analys och optimering; helst är du van användare av Google Analytics och/eller Adobe Analytics samt Excel
Har erfarenhet av att arbeta med customer lifetime value-modeller
Har god förståelse över produktlivscykler samt hur man marknadsför och driver försäljning i de olika faserna
Som person tror vi att du:
Är analytisk och målmedveten, gillar att driva tillväxt och leverera resultat
Är en bevisat duktig och lösningsorienterad projektledare som är bra leverera resultat
Gillar att arbeta och kommunicera med många stakeholders samtidigt
Gillar högt tempo och snabba förändringar
Mer om Samsung
Allt vi gör på Samsung drivs av en orubblig passion för att ligga i framkant i allt vi företar oss - och en ständig ambition att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändring konstant och innovation avgörande för ett företags överlevnad. Som vi har gjort i 70 år har vi siktet inställt på framtiden för att kunna förutse marknadens behov och krav, så att vi kan styra vårt företag mot långsiktig framgång.
Läs mer:
https://www.samsung.com/se/aboutsamsung/Publiceringsdatum2021-05-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressDigitalenta AB
Mäster Samuelsgatan 36
11157 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Digitalenta AB (org.nr 559248-0486)
Mäster Samuelsgatan 36 (
visa karta)
111 57 STOCKHOLM
Jobbnummer 5770539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.