Duktig ekonomiadministratör

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Är du en driven person som har jobbat brett med ekonomiadministration och även van vid affärer med utlandet? Då kan vi ha nästa jobb för dig! Vi på Adecco söker en ekonomiadministratör till företag i Umeå för ett längre uppdrag!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiadministratör får du en spännande utmaning. Du jobbar tätt med företagets chefer och medarbetare i frågor rörande kontering och fakturahantering. Dina främsta arbetsuppgifter är att hantera leverantörsfakturor, kontering, avstämning av konton, upplägg av leverantörer och matchning av fakturor, ansvar för "Palette", att roller, grupper och behörigheter läggs upp och är rätt i systemet.

Vem trivs här?
Vi tror att du har någon form av erfarenhet inom ekonomiadministration, genom tidigare arbete (2-3 ÅR) och/- eller utbildning (3-årig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning). Meriterande om du har arbetat med "Palette" tidigare. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat och använder engelska obehindrat i både tal och skrift samt har goda kunskaper i Office paketet. Du har erfarenhet av och förmåga att hantera konfidentiell information på ett professionellt sätt. Vi tror även att du besitter goda kunskaper i bokföring och kontering. Förstår och kan informera om gällande rutiner, riktlinjer och lagar.

I ditt arbete är du strukturerad och noggrann, är inte rädd för att vara "lite besvärlig" men på ett respektfullt sätt. Erfarenhet av att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer inom ekonomiområdet samt kommunicera dessa. Du har ett analytiskt tänk och en förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara och förtydliga, återkoppla och ge instruktioner när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Du får ett varierande uppdrag och har chansen att utvecklas inom yrkesområdet. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Du har även tillgång till ett utbildningsutbud via "Klickportalen".

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. När du skickat in din ansökan får du ett kvitto som bekräftelse.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid

Publiceringsdatum
2016-02-08

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Bergström, Konsultchef 0738188436 Therese.Bergstrom@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 56
90326 UMEÅ

Kontorsadress
Kungsgatan 56

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2658914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: