Du som vill möta kunder i telefon

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Kristianstad
2020-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Du som vill möta kunder i telefon" (publicerad 2021-01-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Kristianstad, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Karlskrona eller i hela Sverige

Kundservicehandläggare

Inom kundservice är du ofta våra kunders första kontakt med myndigheten.

Du möter varje dag många som behöver vår hjälp. Du jobbar brett med många olika typer av frågor och i flera olika verksamhetssystem. Inom Kronofogden vill vi hjälpa kunden att göra rätt från början.

Dina arbetsuppgifter består av att besvara frågor från våra kunder i telefon. Som handläggare på kundservice trivs du med den direkta kundkontakten, du är snabb och flexibel i ditt arbetssätt. Vi arbetar även med att möta våra kunder genom e-post. Du besvarar frågor från privatpersoner och företag, vilket gör att de personer du pratar med har en varierande bakgrund och frågor. På kundservice arbetar vi med frågor som rör hela myndighetens verksamhet, och hos oss är det viktigt att ha en övergripande förståelse för vårt uppdrag och vår verksamhet, samt att snabbt kunna ställa om och arbeta lösningsorienterat i olika situationer.



Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- under de senaste fem åren har arbetat minst ett år inom ett serviceyrke, där huvudarbetsuppgiften varit kundkontakter i ett högt tempo
- goda it-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
- goda kunskaper i engelska
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Du har personliga egenskaper som innebär att du brinner för service och sätter kunden i första rummet. Du är kommunikativ och pedagogisk. Du agerar flexibelt, är förtroendeingivande och stabil i samtalen med kund. Du gillar att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du på ett pedagogiskt sätt via telefon och e-post har besvarat olika typer av frågor i varierande svårighetsgrad.

Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

Vill du veta mer om rollen som handläggare på kundservice kan du läsa mer https://kronofogden.se/motnagraavosshenrik.html

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-08-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronofogdemyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/305".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
Produktionsavdelningen, Kundserviceenheten

Jobbnummer
5331693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: