Du som vill möta kunder i telefon
Kronofogdemyndigheten / Butikssäljarjobb / Kristianstad
2018-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Du som vill möta kunder i telefon" (publicerad 2021-01-14) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Kristianstad,
Malmö,
Helsingborg,
Ljungby,
Karlskrona eller i
hela Sverige Kronofgdens kundservice i Kristianstad
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefon och e-post och till din hjälp använder du många it-system samtidigt. Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-06-26BakgrundVi söker dig som
• avslutad gymnasieutbildning
• under de senaste fem åren har arbetat minst ett år inom ett service yrke, där huvudarbetsuppgiften varit kundkontakter i ett högt tempo.
• har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
• har goda kunskaper i engelska
Då vi behöver bredda våra språkkunskaper är det meriterande om du behärskar arabiska gärna i både tal och skrift.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
• Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller situation, ålder, ursprung och språk.
• Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Cronqvist, teamchef 010-578 99 59
Jessica Fröberg, teamchef 010-578 98 32
Petrus Potrus, HR-Konsult
petrus.potrus@skatteverket.se 010-5741981
Lars Dahlin, facklig kontaktperson ST 010-5776407
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 124 - 291 22 Kristianstad
29122 Kristianstad
KontorsadressBox 124 - 291 22 Kristianstad
Jobbnummer 4221782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.