Drivna ekonomiassistenter till Caverion

Poolia Ekonomi AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Drivna ekonomiassistenter till Caverion" (publicerad 2019-06-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Trivs du i en koordinerande roll och söker en ny utmaning? Vi söker nu drivna och strukturerade ekonomiassistenter på heltid till Caverions supportkontor på Kungsholmen. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas starta så snart som möjligt och löper på tillsvidare, för rätt person kan möjlighet finnas till anställning.

Om tjänsten
Tjänsten som ekonomiassistent innebär främst arbete med att administrera och säkerställa korrekt fakturering till Caverions kunder. Rollen är omväxlande och innebär många kundkontakter, både internt och externt. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Fakturering
• Kundkontakter
• Fakturagenomgång med kunder
• Kommunikation med servicechefer angående attest på leverantörsfakturor och tidrapporter samt korrigering av felreferenser
• Kvalitetsgranskning av fakturaunderlag t ex innehåll och text på fakturan
• Bevaka status på serviceordrar

Andra sedvanliga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kommer också förekomma och du kommer även att fungera som ett stöd till kollegor på andra funktioner på avdelningen. Största delen av fakturaflödet sker elektroniskt i SAP.


Vem är du?
• Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, eftergymnasial utbildning är meriterande.
• Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med ett arbete som innefattar både ekonomi och administration.
• Gärna erfarenhet av FM-branschen eller entreprenadbranschen.
• Kan kommunicera obehindrat på svenska både muntligt och skriftligt.
• Har någon form av systemvana, meriterande med erfarenhet av SAP.

Som person är du strukturerad och har förmågan att arbeta och bidra i team, trivas i en föränderlig miljö, ansvarstagande och självständig. Du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Du kommer snabbt in i nya arbetsuppgifter samt är nyfiken och vill gärna lära dig mer och utvecklas inom ekonomi. Du har även förmågan att arbeta proaktivt och vara lösningsorienterad. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i stora komplexa företag och kan hantera både intern och extern kommunikation på ett effektivt sätt.

Om företaget
Caverion Sverige AB ingår i Caverion-koncernen som är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors. Koncernen omsatte 2017 cirka 2.4 miljarder euro och har nära 16.000 anställda inom 10 länder i norra och centrala Europa.

Caverions verksamhet i Sverige har cirka 3000 medarbetare och finns etablerade på omkring 80 orter. Detta gör att du som anställd har stora utvecklingsmöjligheter beroende på intresse och kompetens. Det finns möjlighet att specialisera sig inom sitt kompetensområde samt att bredda sin kunskap till nya arbets- eller teknikområden. Caverion jobbar också med att utbilda och erbjuda anställda internt att ta på sig större roller i form av chefs- och arbetsledarroller.

Vi eftersträvar mångfald och jämlikhet och ser därför gärna såväl manliga som kvinnliga sökanden.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-03-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-22
Ange följande referens när du ansöker: 52742
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Jama sara.jama@poolia.se

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
4657344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: