Drivna 1st line supporttekniker till Telecomputing

Proffice Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för att jobba inom IT? Är du teknikintresserad? Tycker du om att hjälpa andra med IT-problem?

Vi söker nu efter drivna supporttekniker till vår kund Telecomputing som erbjuder fantastiska karriärmöjligheter.

Telecomputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Koncernen har 700 anställda på 7 orter i 3 länder och ca 800 företagskunder i Norden.

Att du som anställd på TeleComputing växer och utvecklas är nödvändigt för att även vi ska utvecklas. Vi vill att du ska nå din fulla potential. På så sätt kan vi skapa en god intern rörlighet. Som anställd kan du i stor omfattning vara med och påverka utvecklingen och kulturen i TeleComputing genom den du är - och arbetet du gör. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare!

Telecomputing erbjuder en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter inom företaget för dig som visar driv och intresse. Att jobba som supportmedarbetare är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV inför en fortsatt karriär inom IT.

Uppgifter

Du kommer att arbeta med användarsupport i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus. Du förväntas lösa minst 80% av de ärenden som kommer in hos slutanvändarna direkt i den första kontakten, vilket innebär att du kommer att stöta på en stor variation av ärenden. En del av problemen innefattar 2nd line nivå, men rollen är benämnd 1st line.

Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden. Det är viktigt att du är trevlig och social och att du tycker om att träffa nya människor.

Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.

Du kommer att agera SPOC (single point of contact), vilket innebär att du kommer ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.

Du kommer att registrera alla inkommande samtal i vårt ärendehanteringssystem.

Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till vår incident manager.

Arbetstiderna är varierande beroende på vilken kundgrupp man arbetar i men öppettiderna är mellan kl.06:00-24:00 under vardagar och kl.07:30-24:00 under helger.

Publiceringsdatum
2014-02-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gått IT-gymnasiet och/eller någon KY-utbildning och vill jobba med support. Du får gärna har jobbat en eller ett par år inom IT, gärna med support men även inom andra områden. Du är väldigt intresserad av teknik, främst data, du ser din framtid inom IT-branschen och du tycker om att agera problemlösare. Vi ser gärna att du har relevant kunskap för en IT-supportroll, såsom:

• IT-utbildning inom, lägst IT-gymnasium

• Erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoftmiljö

• Windows Server 2003, 2008, 2010

• - Windows XP/Vista/7
• - Active directory

Meriterande:

• - Citrix
• - Lotus notes
• - ITIL
• - Nätverk
• - Övervakningsverktyg
• - Molntjänster

Dina personliga egenskaper
• - Driven och självgående
• - Serviceinriktad med förståelse för affärer, engagemang och fokus
• - Positiv, proffsig och social i kontakt med kunder och kollegor
• - Stresstålig och strukturerad
• - Obehindrad såväl i svenska som engelska
• - Du ska tala och skriva svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.
• - Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav.
• -Vi ser gärna att du är högskoleutbildad men har du annan utbildning eller erfarenhet kan det också gå bra.
Om du tror att du skulle passa som supportmedarbetare och kunna representera Telecomputing på ett bra sätt är du välkommen att söka tjänsten på länken nedan.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Telecomputing

Omfattning: Heltid

För information: Malin Karlsson, malin.karlsson@dfind.se

Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-16
Ange följande referens när du ansöker: 200547856
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Andersson 0733573684 Linda.Andersson@dfind.se

Företag
Proffice Sverige AB

Adress
Proffice Sverige AB

Jobbnummer
1782310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: