Driven webbkommunikatör

Enköpings kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Kommunledningskontoret i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Tjänsten är placerad vid kommunstyrelsekontoret - kommunens centrala funktion för strategisk ledning, beredning och verkställande av politiska beslut. Förvaltningen ger även service till förtroendevalda och kommunens förvaltningar.

Kommunstyrelsekontoret innehåller avdelningarna: Utveckling och näringsliv, Kansli och personal, Information och IT samt Ekonomi och inköp.

Publiceringsdatum
2015-09-01

Arbetsuppgifter
Enköpings kommun genomgår just nu en stor digital omvandling. Vi ser över både våra interna och externa digitala kanaler. Nu söker vi förstärkning när det gäller arbetet med vår webbplats och vårt intranät. Tjänsten är placerad på kommunens centrala kommunikationsavdelning på kommunledningskontoret. Som webbkommunikatör jobbar du i nära samarbete med kommunens webbstrateg.

Som webbkommunikatör ska du samordna och stödja kommunens kommunikatörer i såväl tekniska som redaktionella frågor. En viktig uppgift blir att bygga upp redaktionella processer för både intranätet och den externa webbplatsen. Din första uppgift blir att bli leda flytten av innehåll från kommunens gamla intranät Insidan till kommunens nya intranät Komin. När Komin är lanserat blir du en viktig kugge i vårt projekt med att bygga Sveriges bästa kommunwebbplats. I tjänsten ingår handgripligt innehållsarbete, både planering, publicering och uppföljning av innehåll.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleexamen i kommunikation eller motsvarande. För att lyckas i rollen krävs tidigare erfarenhet som webbsamordnare eller webbredaktör på en större organisation, gärna i offentlig sektor. Du ska vara en mycket god skribent som snabbt kan producera både journalistiska texter, servicetexter och informations- och marknadsföringstexter. Vi ser med fördel att du är en teknikentusiast som hänger med i det senaste när det gäller digital kommunikation. Du ska kunna fotografera och kunna redigera bilder i Photoshop, gärna även ha erfarenhet av att jobba med video och podcasts. Du har grundläggande förståelse för webbutveckling och förstår vad tillgänglighet, responsiv webbdesign och sökmotoroptimering innebär. Du bör ha erfarenhet som systemadministratör för ett webbpubliceringssystem med många användare, gärna SiteVision, SharePoint eller WordPress.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse. 6 månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A498290
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Toresäter, Tf kommunikationschef 0171-62 50 36 cecilia.toresater@enkoping.se

Företag
Enköpings kommun Kommunledningskontoret

Adress
Enköpings kommun Kommunledningskontoret
Enköping
74580 Enköping

Kontorsadress
Kungsgatan 42 74580 Enköping

Jobbnummer
2413712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Kommunledningskontoret: