Driven Upphandlingskonsult

Decimalen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Decimalen AB i Ospecificerad arbetsort

Vill du arbeta i en utvecklande roll med upphandlingsfrågor som spänner över hela verksamheten? Då har vi jobbet för dig! Decimalen är ett snabbt växande företag som specialiserat sig på att utveckla och effektivisera den offentliga sektorns inköp. Vi erbjuder skräddarsydda tjänster och ett komplett system för inköp, kontroll och uppföljning till våra kunder över hela Sverige. Vi genomför kategorianalyser, implementerar kategoristyrning, erbjuder upphandlingar och bemanningstjänster. Våra kategorianalyser skapar underlag för effektiva och högkvalitativa upphandlingar. Som upphandlare hos Decimalen, får du möjlighet att arbeta med stora och komplexa upphandlingar inom alla branscher. Du får också möjlighet att nyttja Decimalens marknadsdatabas och ta del av interaktiva utvärderingsverktyg för både kvalitativa och kvantitativa tilldelningskriterier. Vidare kommer du kunna använda Decimalens simuleringsverktyg för strategiska anbud och andra AI-lösningar som vi utvecklar. Tjänsten som upphandlare är självständig och variationsrik med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer ansvara för att genomföra kvalificerade upphandlingar på uppdrag av våra kunder. Arbetet bedrivs i projektform där upphandlaren vanligtvis har projektledaransvaret. Upphandlaren utför i stor utsträckning ett konsultativt arbete både på distans och hos kund. Som huvudregel kommer du ha flera parallella projekt igång och det är därför viktigt att du trivs i en miljö med flera samtidigt pågående ärenden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för att upprätta upphandlingsdokument och genomföra upphandlingar av varor, tjänster samt förbrukningsmaterial Ansvara för att upprätta kontrakt och för att förvalta kontrakt genom aktiv kontraktsuppföljning Lämna råd och vara ett stöd i upphandlings- och kontraktsfrågor Ansvara för att leda förhandlingar och att utforma relevanta strategier för att få bästa möjliga affär Vara ett stöd till verksamheten i inköpsrelaterade frågor och i upphandlingsfrågor Att planera, leda och ansvara som projektledare i upphandlingsprojekt Att kontinuerligt genomföra marknads- och omvärldsanalyser inom bolagets eller kundens verksamhetsområden Handlägga beställningar i olika inköpssystem Det är meriterande om du har intresse för strategiska upphandlingar som finansiella tjänster och IT-tjänster, då det är våra vanligaste upphandlingsområden. Erfarenhet, utbildning och person Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av offentlig upphandling och mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har yrkeshögskoleutbildning med inriktning på offentlig upphandling alternativt högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk eller juridisk bas, med inriktning mot upphandling. Du kan också ha tillägnat dig kunskaper om upphandling som vi bedömer vara likvärdiga med teoretisk utbildning. Du är van användare av MS Office och upphandlingsverktyg, exempelvis TendSign. Du ska vara självgående och gilla att arbeta både självständigt likväl som i nära samarbete med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, med många olika uppdrag och ärenden parallellt. Du har ett stort intresse för projektledning. Du tycker om att bygga relationer, är ansvarstagande och serviceinriktad. Du förväntas delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat på myndighet med offentlig upphandling. Du är analytisk, noggrann och positiv med en god kommunikationsförmåga. Vidare är en geografisk utgångspunkt i Skåne, Göteborg eller Stockholm en fördel. Varaktighet Annonsen avser ett interims uppdrag med ambition om en tillsvidareanställning som omfattar heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Eventuell anställning inleds med 6 månaders provanställning. Välkommen med frågor till Anders Hemberg (Vd) på mail anders.hemberg@decimalen.se eller tfn 0702-34 70 33, alternativt Kostadin Pavlov (Upphandlingsstrateg) på mail kostadin.pavlov@decimalen.se eller tfn 0729-91 59 27. Din ansökan skickar du till anders.hemberg@decimalen.se. Vi rekryterar löpande men ser fram emot din ansökan senast 16 juni.

Publiceringsdatum
2019-05-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16

Företag
Decimalen AB

Jobbnummer
4796552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Decimalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Decimalen AB: