Driven Systemförvaltare till Carema Shared Services
Infozone Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infozone Sverige AB i Stockholm,
Sala,
Örebro eller i
hela Sverige Infozone är ett företag med fokus på produkter, tjänster och utbildning inom Systems Management och Virtuell Infrastruktur. Vi erbjuder i regel färdigpaketerade lösningar i form av produkter, tjänster och utbildningar till våra kunder. Detta ger dem snabba och effektiva införanden med hög driftsäkerhet. Vi anpassar inte bara produkten, utan även införandeprocessen efter kundens behov för att bygga en optimal lösning i just den specifika verksamheten.
Driven Systemförvaltare till Carema Shared Services
Vi söker nu för vår kund, Carema Shared Services, räkning en duktig, driven och inspirerad Systemförvaltare för deras nya HR-system. Tjänsten är placerad på Caremas huvudkontor i Solna och organisatorisk inordnad i avdelningen Applikationsstöd. Arbetet på avdelningen präglas av hög teamkänsla, högt tempo och stort utrymme för egna initiativ.
Carema Shared Services tillhandahåller genom intern försäljning såväl administrativa tjänster som IT-tjänster till Caremas två svenska verksamheter; Carema Sjukvård och Carema Care, vilka verkar inom den offentligt finansierade vården och omsorgen i Sverige och Norge. Bolagen är helägda dotterbolag till Ambea AB och har totalt drygt 12 000 anställda med en årsomsättning på 4 200 MSEK (2008).
Mål/Syfte med tjänsten Systemförvaltare HR-system
Systemförvaltaren kommer i första hand att operativt, men även strategiskt, arbeta med utveckling, förvaltning, integration och underhåll av Carema nya HR-system, vilket är under införande. Systemförvaltaren kommer att få en central roll såväl i implementationsarbetet som i kommande drifts- och utvecklingsfrågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kandidaten ska i samarbete med Systemansvarig liksom med systemförvaltarna för lönesystemet såväl som för Caremas egenutvecklade behörighetssystem såväl operativt som strategiskt. Fokus kommer att ligga på att utnyttja och utveckla HR-systemets möjligheter kopplat till HR-processerna och integrationen med lönesystemet och behörighetssystemet. Målet med arbetet är att tillgodose verksamhetens HR-behov och samtidigt etablera en effektivare hantering.
Dessutom ska kandidaten aktivt arbeta mot leverantören av systemet och fungera som första kontaktyta mot denne.
Det blir även kandidatens uppgift att identifiera och prioritera förbättringsområden inom systemet och dess processer, samt på ett pedagogiskt sätt handleda och utbilda HR-specialister och övriga användare inom både ny och befintlig funktionalitet.
Rollen är helt ny och det kommer därför att finnas ett stort utrymme för kandidaten att utifrån ovanstående vara med och anpassa dess innehåll och struktur.
Publiceringsdatum2010-03-02KvalifikationerAkademisk utbildning gärna ekonomisk alternativt IT inriktning. Vidareutbildning inom HR området är
önskvärt.
Kunskaper från arbete med system och systemintegrationer är ett krav. Erfarenhet av att hantera
systemuppsättning, drift, underhåll samt systemkoppling på servernivå likaså. Kunskaper och
förståelse för hur HR-system och lönesystem fungerar såväl systemmässigt som praktiskt är ett starkt
önskemål.
Även kunskaper och förståelse för HR-arbete, strategiskt och operativt, liksom eventuellt även
företagsekonomi på ett övergripande plan är ett önskemål. Kunskaper/erfarenheter från HR-systemet HRM eller annat liknande HR-system samt erfarenheter från POL/Svensk lön eller annat
storlönesystem är meriterande. Vana att arbeta i windows och office paketet samt förståelse för systemuppbyggnad och servermiljöer är en nödvändighet i arbetet.
Kandidaten bör ha en bakgrund som någon form av systemförvaltare alternativt systemkonsult där
det har legat i arbetsuppgifterna att tex hos kund implementera och stödja i förvaltningen av
HR-system alternativt löne- och tidsredovisningssystem.
Kandidaten bör även på någon nivå arbetat operativt med HR-arbete, avtalstolkning och/eller löner och lönesystem, men ej nödvändigtvis med ren HR- eller löneadministration.
Kandidaten är driven, självgående, beslutsmässig, stresstålig och pedagogisk såväl som nytänkande ,
van att ta initiativ och dessutom mycket strukturerad. För att lyckas i tjänsten är det centralt att
kandidaten har en känsla för lagarbete, en ödmjuk framtoning, hög servicekänsla och ett genuint
intresse för systemutveckling och systemförvaltning utifrån ett administrativt perspektiv.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via vår webbsida
www.infozone.se/ledigatjanster . För mer information om
tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Carrick, via telefon 0733-21 84 63.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt av säljare av denna typ av media.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 3487
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCecilia Carrick, 08-410 770 63
FöretagInfozone Sverige AB
AdressInfozone Sverige AB
Sturegatan 46
11436 Stockholm
Jobbnummer 597965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.