Driven supporttekniker sökes till Nordlo i Kista
Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Supporttekniker med stort driv och engagemang sökes till Nordlo i Kista.
Är det under hösten läge för något nytt? Kanske är det dags att utmana dig själv och ta nästa kliv i din utveckling? Då kan Nordlo ha tjänsten som är precis rätt för dig! Till vår verksamhet med flera spännande kunder inom olika verksamhetsområden behöver vi nu fler duktiga supporttekniker som har ett stort intresse av IT och teknik, samt ser glädjen i att leverera riktigt bra support.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Dina kollegor
Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål. Som supporttekniker i vår organisation kommer du tillhöra ett av våra kundteam, tillsammans med dina kollegor och hela vår ServiceDesk kommer du ha en nyckelroll i att leveransen till våra kunder blir så bra som möjligt.
Din roll
Som supporttekniker i vår ServiceDesk är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och ansiktet utåt mot våra kunder. Vår ServiceDesk är inget callcenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support där vi dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Via telefon, fjärrstyrning eller fysiskt på plats kommer du bistå våra kunder med hantering av driftstörningar i IT-miljön, genomföra installationer eller ge tekniska råd. Genom ett arbete präglat av förståelse, engagemang, kunskap, snabbhet och lyhördhet kommer du som supporttekniker vara med och effektivisera våra kunders IT-miljö.
Våra kunder befinner sig inom olika verksamhetsområden, vilket innebär att arbetsuppgifterna är varierande och möjligheterna att snabbt stärka din tekniska kompetens är mycket goda. Hos oss präglas arbetsdagen av stor variation, men ställer också krav på ansvarstagande. Vi ger dig chansen att utvecklas och växa tillsammans med oss, och du väljer själv hur långt du vill gå.
I rollen som supporttekniker har du en avgörande roll för våra leveranser mot våra kunder. Vid sidan av ditt intresse och din nyfikenhet inom IT behöver du också ha ett genuint intresse av kontakt med andra människor och se glädjen i såväl problemlösning som att ge service. Hos oss ges du ett stort personligt ansvar vad gäller planering och genomförande av dina arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga till ansvarstagande.
Du är
För att lyckas som supporttekniker hos oss ser vi att du uppfyller något eller några av följande krav
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT
- Ett brinnande IT-intresse och en stor nyfikenhet som driver dig att vilja lära dig mer
- Minst ett års erfarenhet av arbete i ServiceDesk
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt eller service
- Tidigare erfarenhet av telefonsupport
- Kunskap och tidigare erfarenhet av Office365, Windows 10 och ärendehanteringssystem
Det är starkt meriterande om du har B-körkort.
Vi ser också att du
- Obehindrat kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- Är en problemlösare med god förmåga att kommunicera
- Har ett prestigelöst förhållningssätt och är en lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra
- Är ansvarstagande, lyhörd och engagerad
- Är en del av Nordlo och bidrar till vårt positiva arbetsklimat
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På
https://nordlo.com/ kan du komma närmare
https://nordlo.com/om-oss samt
https://nordlo.com/karriar/medarbetarprofiler Är du vår nästa Supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Fyll endast i vid deltid. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-09-15ErsättningMånadslön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordlo Improve AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/79".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Improve, Stockholm Kista
Jobbnummer 5969916
Observera att sista ansökningsdag har passerat.