Driven, serviceinriktad IT beställare till spännande företag
SW IT konsultverksamhet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW IT konsultverksamhet i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige SW IT är en del av SJR koncernen. Vi etablerades 1993 och är en svenskägd koncern. SW IT är specialister på rekrytering och konsultverksamhet inom IT. Vår personal internt har mångårig erfarenhet av rekrytering/konsultverksamhet i kombination med spetskompetens inom IT. Vi säkerställer att vi kan göra rätt matchningar som både på kort och lång sikt skapar meningsfulla relationer och ger bestående resultat för alla inblandade parter.
SW IT's konsultverksamhet har två ben. Vår första inriktning är konsulter inom IT-arkitektur, utveckling och tekniska projektledare. Dessa konsulter är främst för specifika projekt kortare eller längre. Konsulterna i denna grupp är mycket seniora och innehar minst 7 års erfarenhet. Vår andra inriktning är mer inriktad mot 1st/2nd Line support och system administration. Även i denna grupp har vi befintliga konsulter men letar även aktivt efter kandidater till specifika uppdrag. Dessa konsulter är ofta mycket dukiga och möjlighet finns ofta att ta över konsulten som anställd efter överenskommelse.
Vi söker nu medarbetare till rollen som ICT (Information and communication technology) beställare till Anticimex
Du kommer att ingå i vårt team som ansvarar för IT-infrastruktur och IT-drift. Som ICT-beställare arbetar du brett med våra anställdas arbetsverktyg vilket omfattar hårdvara såsom PC/laptop, fast telefoni, mobila enheter, A/V-utrustning och skrivare. Du hanterar även mjukvara såsom Skype, Mobile Extension och abonnemang.
I ICT-beställarens roll ingår det att utvärdera, rekommendera, beställa, förvalta, kontrollera kostnader och inventarier inom ditt expertisområde. I rollen ingår ett samordningsansvar och att ge stöd till kontoren i frågor inom ditt ansvarsområde. Du kommer vid behov arbeta i projekt som sakkunnig och ge råd för vår kunds framtida tekniska utveckling och affärer.
Du hanterar och koordinera personalens behov mellan användare och leverantörer, och håller vid behov utbildningar och skapar utbildningsmaterial för personal inom kommunikationsverktyg, telefoni och hårdvara. Du hanterar och koordinerar löpande support och felsökning samt stöd till teknisk drift. Du verkar för en rationell och kostnadseffektiv hantering inom ICT hos vår kund.
Kvalifikation :
För att lyckas i rollen ser vi att du är ordningsam och strukturerad
En riktig problemlösare och är van att hantera många olika frågeställningar samtidigt.
Du uppskattar eget ansvar, lätt för att kommunicera med personer oavsett deras tekniska kompetensnivå.
Du har minst två års erfarenhet från arbete med telefoni, datorer och skrivare.
Du kanske har en bakgrund som säljare eller servicetekniker inom kontorsutrustning eller liknande verksamhet.
Du har goda kunskaper inom Office-paketet med fokus på Excel.
Det är meriterande om du har erfarenheter från inventarie- och ärendehanteringssystem exempelvis SNOW eller Service Desk Plus.
Varaktighet, arbetstid
tillsvidare HELTID
Publiceringsdatum2016-06-07Ersättningenligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-06
Ansökan kan skickas till e-postadress:
marilyn.langeler@sw.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarilyn Langeler +46 8-4075550, +46 766471643
marilyn.langeler@sw.seFöretagSW IT konsultverksamhet
AdressSW IT konsultverksamhet
BOX 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2891883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.