Driven Servicedesk koordinator med teamleaderansvar
Region Stockholm / Supportteknikerjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-03-29Om företagetEnheten IT-support är en enhet inom verksamhetsområdet MT/IT drift och support på Karolinska Universitetssjukhuset som tillhandahåller och supporterar datorer samt användarstöd, systemadministrationstjänster och levererar teknisk hjälp.
Om tjänstenI rollen kommer du att arbeta som Servicedesk koordinator för verksamhetsområdet MT/IT & Support inom enheten IT-support. Arbetsuppgifterna består bland annat av verksamhetsnära support till användare och hantering av ärenden via telefon och ärendehanteringssystem enligt ITIL processer.
Som första linjens support ger du dagligen support via telefon och fjärrverktyg. Du kommer att arbeta med installationer och använda verktyg inom vår klientplattform som bygger på det nationellt framtagna konceptet eKlient.
I rollen kommer du även ha en teamleader roll för både servicedesk och tekniker.
Tjänsten är belägen vid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge.
Förutom beskrivningen ovan så följer en beskrivning av mer specifika uppdrag som ingår i Servicedesk koordinator rollen.
BeskrivningKoordinatorn ansvarar för den dagliga bemanningen och flödet i Servicedesk.
Ansvar och befogenheter:
- Ta fram och dokumentera supportrutiner.
- Schemalägga och samordna oplanerad frånvaro samt planerad korttidsfrånvaro upp till 1 dag.
- Fortlöpande se till att Servicedesk och tekniker bevakar ärendeflödet.
- Ha befogenhet att prioritera upp ärenden som ej blivit hanterade inom rimlig tid och eskalera dessa i linjen.
- Ansvara för utbildning och kompetensförsörjning av övriga Servicedeskmedarbetare och tekniker.
- Medverka själv eller se till att Servicedesk eller tekniker är representerat i adekvata mötesfora.
- Medverka vid information och återkoppling av förändringar i rutiner eller driftstopp som påverkar interna styrdokument.
- I samråd med övriga Servicedeskmedarbetare och tekniker utvärdera och utveckla det egna ansvarsområdet.
- På uppdrag bistå med handläggning av rapporterade avvikelser.
Vi söker
En strukturerad och självgående teamleader som vill vara med och driva och leda framtidens servicedesk och IT-support för Karolinska Universitets sjukhuset. Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
KvalifikationerKvalifikationer - Du har flerårig erfarenhet av supportarbete i 1:a linjen inom Microsofts produkter med inriktning på Windows 10 och Office 365
- Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Active Directory och erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL
- Goda språkkunskaper inom svenska, tal och skrift
- Du har tidigare erfarenhet av att vara i en teamleader roll
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av arbete inom sjukvård och/eller myndighet.
- Erfarenhet inom det nationella konceptet eKlient.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om rekryteringsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Övriga bilagor
• Personligt brev (frivilligt)
Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på
https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.
Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.
Läs gärna mer om oss på
www.karolinska.se och följ oss på sociala medier!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2471".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Karolinska Universitetssjukhuset, Vårdstöd och Teknik
Kontakt Men Thai
08-51771715 Jobbnummer 6487001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.