Driven säljare till Maersk Line i Stockholm

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Stockholm, Falköping, Lidköping, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Maersk Line är världens största containerrederi. Vår flotta består av över 500 fartyg och vi har kontor med egen personal i 125 länder. I Skandinavien är vi 250 anställda som arbetar med försäljning, kundtjänst och inlandstransporter. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi har även kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Århus. Att arbeta inom A.P. Möller-Maersk koncernen innebär att verka i en mångkulturell organisation där koncernspråket är engelska.
Har du erfarenhet av transport/logistik och gillar att göra affärer, möta kunder samt att skapa nya kundrelationer, då kanske du är en av våra nya säljare med placering i Stockholm.

Publiceringsdatum
2011-01-31

Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig säljare hos Maersk Line ansvarar du för relationen med våra svenska kunder, förstår deras behov av sjöfrakt samt skapar nya kundrelationer. Med goda kunskaper om Maersk Lines produkter arbetar du affärsmässigt i syfte att öka företagets omsättning och tillfredsställa kundernas behov.
I dina arbetsuppgifter ligger fokus på att vara ute och besöka våra kunder, där din portfölj består utav såväl stora som små kunder. Du tycker om att resa i tjänsten och är van att arbeta i ett högt tempo.
Du drivs och motiveras av att möta kunden och har en mycket förtroendeingivande och kundvänlig framtoning. Din säljande personlighet gör att du trivs med att vara på uppdrag ute hos kund.
Som person är du målinriktad med mycket eget driv och energi. Vidare gillar du att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta i ett team. Du kommer att arbeta i en stor global organisation varför vi förväntar oss att du är intresserad av olika kulturer och har en bra kommunikativ förmåga.
Erfarenhet och Utbildning
Du har en eftergymnasial examen, gärna inom logistik eller industriell ekonomi, alternativt annan likvärdig utbildning. Vidare har du minst 3 års erfarenhet av försäljning inom liknande bransch samt dokumenterad erfarenhet av att bygga långsiktiga kundrelationer.
Då koncernspråket är engelska, är det ett krav att du behärskar engelska i tal och skrift obehindrat.
Vi erbjuder dig ett utmanande och lärorikt arbete med stora möjligheter att utvecklas i ett av Nordens största företag.
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lena Köhlin på tel 031 725 45 54. Du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 18 februari, via Adeccos hemsida www.adecco.se. Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
836578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: