Driven redovisningsekonom, start i mars

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vår kund som är en helhetsleverantör av IT-lösningar söker nu en driven redovisningsekonom. Tjänsten är tänkt att starta i början av mars och pågå i ca 6 månader och kommer till en början att starta som en inhyrning för att sedan övergå till en anställning hos kund om båda parter är överens. Tjänsten är en heltidstjänst och önskas tillsättas så snart som möjligt.

Du kommer att arbeta i en spännande och dynamisk organisation som präglas av en familjär och öppen företagskultur. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna (fri tillgång till gym, pool och gymnastiksal) och har en spännande resa framledes och är du rätt person så kan du se framemot goda utvecklingsmöjligheter.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Publiceringsdatum
2022-02-03

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom har du en nyckelroll inom ekonomiavdelningen som består av fyra personer med helhetsansvar i det löpande ekonomiarbetet för två av koncernens bolag. Till denna roll söker vi en person som vill bidra och vidareutveckla sina kunskaper. Som redovisningsekonom rapporterar du till CFO.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

• Löpande bokföring och redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Kund- och leverantörsreskontra
• Betalningar och bankavstämningar
• Kontoavstämningar och analyser inför bokslut
• Lagerredovisning
• Myndighetsrapportering (Skatteverket, SCB etc.)
• Administration av kundavtal utifrån ett redovisningsperspektiv
• Stöttande vid upprättande av budget och prognoser
• Utveckling av interna processer inom området och i systemen
• Delta i årliga revisionsarbetet

Bakgrund
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta brett inom redovisning. För att lyckas i rollen krävs det att man har vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Du behöver ha några års erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter och då gärna i ett mindre entreprenörsdrivet bolag. Du har sannolikt en akademisk examen alternativt en relevant yrkesutbildning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med lagerredovisning. Det är även en fördel om du har erfarenhet av avtalsdriven verksamhet sedan tidigare. Du talar flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift samt har goda kunskaper i Microsoft Office. Om du tidigare har arbetat i affärssystemet iScala, CRM-systemet Lime och fakturahanteringssystemet Palette är detta positivt, men inget krav.

Som person är du företagsam och positiv, med ett driv och en vilja att utveckla dig själv tillsammans med dina kollegor. Vidare har du förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i en miljö med ett stundtals högt tempo, utan att ge avkall på kvalitet. Du är trygg i dig själv och i din roll som redovisningsekonom och vågar samt har viljan att utmana befintliga strukturer och metoder samt driva frågor på egen hand. Du är kommunikativ och tycker om en social roll med mycket kontaktytor, såväl nationella som internationella. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du har ett öga för detaljer men kan även se till helheten. Utöver detta vill vi gärna att du i grunden är proaktiv, service-minded och lösningsorienterad.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1476".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Malin Klingberg
08-54528307

Jobbnummer
6307645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: