Driven ordersupport inom E-handel & Logistik - K-rauta
K-rauta AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos K-rauta AB i Stockholm,
Huddinge,
Järfälla,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du en ambitiös och positiv lagspelare som vill vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder? Då är du varmt välkommen till oss på K-rauta
Publiceringsdatum2016-11-11Om tjänstenK-rauta AB går en spännande framtid till mötes och befinner sig i ett expansivt skede. Vi är därför på jakt efter en ny kollega som vill vara med oss på resan.
Rollen som ordersupport för e-handel och logistik innebär att du ska handlägga kundunika anskaffningsordrar för E-handel från ax till limpa, d.v.s. hela vägen från kundens köp på hemsidan till inköpsorder mot leverantör och slutlig leverans till kund. Du kommer också vara ansvarig för administration och uppdatering av mottagna B2B-orderbekräftelser.
Arbetsuppgifter & Ansvar
För E-handel:
• Ansvarig för att skicka inköpsorder till leverantör
• Bevaka och ta kontakt med leverantör gällande orderbekräftade datum
• Ta emot och kontrollera orderbekräftelse från leverantören och registrera den i SAP
• Ta kontakt med kund vid avvikelser för att hitta en lösning
• Kund- och leverantörskontakt vid retur/reklamation eller annan avvikelse
• Vara med och utveckla processen för hantering av beställningsorder
För Logistik:
• Operativt ansvarig för B2B-orderbekräftelser som skickas via e-mail från leverantör till central logistik
• Utifrån prioriterade B2B-inköpsorder och leverantörer, uppdatera med avvikelser från leverantör på
bekräftat leveransdatum och/eller bekräftad kvantitet
• Utifrån prioriterade inköpsorder och leverantörer, skicka vidare orderbekräftelser till mottagare i
varuhus som i sin tur kan uppdatera SAP
Din Profil
Du har relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet med inriktning orderhandläggning och/eller annan administrativ tjänst. Du har goda kunskaper i MS Office speciellt Excel och har gärna erfarenhet av SAP. Tidigare erfarenhet från detaljhandel är mycket meriterande.
Du är en person som har sinne för ordning och struktur, har ett systematiskt arbetssätt och ansvarsfullt agerande. Du är kundfokuserad och serviceinriktad, bekväm i direkt kundkontakt även om ett problem uppstått. Självklart är du kommunikativ, utåtriktad och tycker om att samarbeta med både interna och externa kollegor. Du behöver också vara duktig på att planera din tid och prioritera utifrån givna förutsättningar
Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid.
Så ansöker duPassar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. K-rauta tillämpar bakgrundskontroller och personlighetstester som urvalskriterier i alla rekryteringar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Har du frågor kring rekryteringen eller tjänsten kontakta då gärna vår E-com Manager, David Gigja,
david.gigja@k-rauta.seVi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 3220583896
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDavid Gigja
david.gigja@k-rauta.se +46 70 431 69 79
FöretagK-rauta AB
AdressK-rauta AB
Box 1035
16421 Kista
KontorsadressEsbogatan 11, 16474 Kista
Jobbnummer 3155474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.